×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح بزرگترین پارک جنگلی و تفریحی کشور در آستارا

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌داریوش ملک‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پارک جنگلی بی بی یانلو با حدود ۱۶۰۰ هکتار وسعت در شمال شهر مرزی آستارا واقع و به‌علت تنوع در پوشش گیاهی، در میان طبیعت دوستان به خصوص محققان، شناخته شده است.

وی با بیان این‌که علاوه‌بر بسیاری از گیاهان دارویی، درختان بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، لرگ، خرمندی، داغداغان، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی، شب خسب، ون، بارانک و… در این جنگل یافت می‌شود، ادامه داد: این پارک جنگلی در روستای بی بی یانلو واقع شده است و جزو جنگل‌های هیرکانی غربی و جنگل‌های میان‌بند محسوب می‌شود.

ملک‌زاده با بیان این‌که احاله مدیریت اجرای طرح پارک جنگلی بی بی یانلو در سال ۱۳۹۳ از سوی منابع طبیعی به شهرداری آستارا واگذار شده است ، افزود : حال با مشارک بخش خصوصی ، بزرگترین پارک جنگلی و تفریحی کشور ، با حفظ کلیه ویژگی های طبیعی در حال احداث است که در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح فاز نخست آن خواهیم بود.

وی با اشاره به این که این پارک در کنار آبشار لاتون(مرتفع ترین آبشار چهار فصل کشور)، تالاب منحصر بفرد استیل عباس آباد با درختان توسکای شناور و منطقه توریستی و تفریحی حیران، به عنوان یکی از شاخص ترین مناطق گردشگری شهرستان مبدل خواهد شد، خاطرنشان کرد: در فاز نخست بی بی یانلو، پیست دوچرخه‌سواری، آلاچیق‌های چوبی، فضای بازی و شهربازی کودکان، ۴۰ سکو نصب چادر، مرمت سرویس بهداشتی، احیای جاده داخل پارک، پارکینگ و سایر امکانات ایجاد می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آستارا با تأکید بر این‌که طرح اجرای این پارک در پنج فاز تعریف شده است، گفت: در فاز دوم اجرای آب نما، بازار صنایع‌دستی و محصولات بومی و محلی، آلاچیق‌های بوم‌گردی و سایر بخش‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی از عرضه صنایع‌دستی، دمنوش، فست فود و سایر محصولات در غرفه‌های ایجاد شده برای فاز نخست خبر داد و یادآور شد: در ۶ ماهه اول، اجرای ویژه برنامه‌هایی از قبیل جشنواره‌های بومی و محلی، برنامه افطار تا سحر و جنگ‌های هنری در محوطه این پارک در نظر گرفته شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.