×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اسطوخودوس خلق و خو را تعادل میبخشد

به گزارش  شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس ، اسطوخودوس یکی از گیاهان دارویی شناخته شده است و برخی از خواص این گیاه دارویی شگفت‌انگیز را معرفی کنیم.

اسطوخودوس چیست؟

تقریباً ۴۰ گیاه در خانواده نعناع وجود دارد که از لحاظ فنی با نام اسطوخودوس طبقه‌بندی می‌شوند، هرچند رایج‌ترین شکل آن Lavandula angustifolia است.

این گیاه سرشار از روغن‌های ضروری است که می‌تواند اثر قدرتمندی بر روی بدن داشته باشد. یکی از مشکلاتی که در مورد اسطوخودوس وجود دارد، این است که می‌تواند به سرعت رشد کند و توسعه یابد. این موضوع باعث می‌شود این گیاه به عنوان علف هرز در بخش‌هایی از جهان شناخته شود.

مزایای اسطوخودوس برای سلامتی:

طعم و بوی این گیاه شگفت‌انگیز است، اما دلایل استفاده از آن به خاطر مزایای زیادی است که برای بدن به همراه دارد. اجازه دهید برخی از این مزایا را با هم مرور کنیم.

کاهش اضطراب و استرس:

روش‌های زیادی برای استفاده از اسطوخودوس برای تسکین اضطراب و استرس وجود دارد. ترکیبات آلی طبیعی در این گیاه و گل‌های آن می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. این مواد می‌توانند باعث تسکین بدن و ذهن شوند و اضطراب را کمتر کرده و خلق و خو را تعادل ببخشند. علاوه بر کاربردهای موضعی آن، شما می‌توانید از چای اسطوخودوس استفاده کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.