×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
چهاردهمین جشنواره گیاهان دارویی در اصفهان آغاز به کار کرد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، اصغر کشاورز راد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: هدف از برگزاری این جشنواره حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ایجاد رقابت سالم میان تولیدکنندگان برای ارتقاء کیفی تولید، استانداردها و معیارهای جهانی، توسعه صادرات گیاهان دارویی و همچنین ارتقاء شناخت شهروندان در زمینه گیاهان دارویی و فراورده‌های گیاهی است.

وی افزود: در این جشنواره انواع گیاهان دارویی خشک، عرقیات، اسانس‌ها، ادویه‌جات، عسل، داروهای گیاهی، روغن گیاهی، محصولات سالم، انواع قلمه، بذر و نشاء گیاهان دارویی و… به صورت عمده و خرد عرضه و نحوه استفاده از آنها، ویژگی‌­ها و فواید این گیاهان به بازدیدکنندگان ارایه می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مشاوره رایگان تغذیه سالم و مزاج شناسی به شهروندان، ارایه تخفیف ویژه جشنواره به شهروندان، پذیرایی از شهروندان با دمنوش‌های گیاهی از برنامه های چهاردهمین جشنواره گیاهان دارویی است، گفت: این جشنواره از ۲۵ بهمن ماه به مدت پنج روز از ساعت هشت صبح الی ۱۳ بعدازظهر و از ساعت ۱۶ الی ۲۲ شب در محل بازار گیاهان دارویی واقع در خیابان پروین جنب آتش نشانی دایر است.

وی اظهارکرد: تنوع گونه­‌های گیاهی کشور ایران دو برابر قاره اروپا است، تاکنون حدود هشت هزار گونه آن شناخته شده و از این تعداد خواص دارویی نزدیک به دو هزارگونه شناخته شده است.

کشاورزراد ادامه داد: با توجه به اینکه ایران دارای یازده اقلیم آب و هوایی از ۱۳ اقلیم آب و هوایی دنیا و همچنین کشوری چهار فصل است، توسعه گیاهان دارویی و فراورده‌های حاصل از آن علاوه بر جلوگیری از خروج مبالغ عظیمی ارز از کشور در ازاء واردات داروهای خارجی، می­‌تواند ارز آوری بسیار بالایی برای کشور و تولید کنندگان داخلی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروزه استفاده از گیاهان دارویی و فراورده‌های طبیعی به عنوان یکی از رویکردهای کشورهای صنعتی محسوب می‌شود، گفت: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان سعی کرده تا با راه‌اندازی بازار تخصصی گیاهان دارویی و برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های تخصصی به معرفی هرچه بهتر این صنعت و نیز تولیدکنندگان برتر کشوری بپردازد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.