×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاه دارویی باریجه در سطح ۱۰۰ هکتار با مشارکت مردمی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌هادی جواهری در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این گیاه دارویی با مشارکت مردمی کشت شده است اظهار کرد: از سطح کشت گیاه داوریی باریجه ۶۰ هکتار در قلعه زو، ۳۰ هکتار در روستای بیگان و عبدآباد از توابع بخش مرکزی شیروان و ۱۰ هکتار در روستای تفتازان شهر قوشخانه بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون احیای دولتی کشت باریجه در سطح ۵۰ هکتار در کوه رهاب روستای باغان از توابع بخش مرکزی شیروان در دست اجرا است گفت: برای این میزان سطح، ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده که کشت آن از آذرماه سال جاری شروع شده و قرارداد آن دو ماهه است.

جواهری افزود: تقویت پوشش گیاهی، بهره برداری، تقویت بنیه مالی حوزه نشینان، حفاظت خاک و پیشگیری از سیلاب ها از جمله اهداف کشت گیاه دارویی باریجه در این منطقه بوده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: برای کشت گیاه دارویی باریجه یک سال بهره برداری و دو سال قرق با عملیات کپه کاری انجام می شود.

به گفته جواهری بذر باریجه در شهرستان شیروان در مهر و آبان ماه کشت و مرداد ماه برداشت می شود.

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.