×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
داروی گیاهی نمی‌تواند در زمان کوتاه وزن را کاهش دهد! گول تبلیغات را نخورید

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی  به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، داشتن ماشین لوکس، لباس زیبا، خانه فاخر، اندامی مانکنی و غیره امروزه به لاکچری‌های مورد پسند برخی از مردم تبدیل شده که حاضرند به خاطر آن‌ها تمام دارای‌های و پس‌انداز خود را بفروشند.

استفاده از داروهای لاغری و گسترش آن در جامعه نشان از استقبال و تقاضای بالای مردم دارد. امروزه در هر کانال تلگرامی و حتی در صدا و سیما شاهد رشد بالای این تبلیغات هستیم.

سیامک مرادی کارشناس تغذیه اظهار کرد: کاهش وزن به این سادگی و با مصرف چند دارو و دستور یک پزشک صورت نمی‌گیرد، علم جدید نشان می‌دهد زمانی که بدن شروع به از دست داد وزن می‌کند، سیستم بدن به دفاع از این عمل می‌پردازد تا دوباره شرایط قبلی را به دست آورد.

مرادی افزود: هنوز علم به طور دقیق به رژیم کامل غذایی در خصوص کاهش وزن نرسیده، اما بررسی نشان داده که برخی از روش‌ها توانسته بدون عارضه به نتایج مثبت برسد.

وی در مورد روش‌های موثر در کاهش وزن بدون عارضه اظهار کرد:  اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی خود سبب می‌شود بدن شما در هنگام هضم و متابولیسم پروتئین کالری بیشتری بسوزاند بنا بر این  رژیم پروتئینی می‌تواند سوخت و ساز بدن را تا ۸۰-۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد.

این کارشناس ادامه داد: خوردن تمام مواد غذایی کاملا طبیعی یکی از بهترین راه‌های است که می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد، چرا که قند و چربی اضافه در این غذا وجود ندارد و می‌تواند در کاهش وزن کمک شایانی کند.

مرادی عنوان کرد: اجتناب از غذاهای فرآوری شد که معمولا با قند افزوده، چربی و کالری اضافه شده است، از راه‌های بدون خطر برای کاهش وزن می‌باشد.

او در رابطه با داروها و دمنوش‌های گیاهی که در بازار به فروش می‌رسد، اظهار کرد: هیچ داروی گیاهی به هیچ وجه نمی‌تواند در زمان کوتاه وزن را کاهش دهد، اگر مشاهده کردید که به سرعت وزن شما با خوردن گیاه دارویی کاهش پیدا کرد مطمئن باشید که با ماده‌ای دیگر مخلوط شده است.

این کارشناس می‌گوید: مردم باید مراقب باشند که از داروهای لاغری که ادا دارن وزن شما را ظرف چند روز کاهش می‌دهند اجتناب کنند چرا که بیشتر آن‌ها با مواد مخدر صنعتی مخلوط شده است.

مرادی افسردگی، بیماری‌های گوارشی، پرخاشگری، از دست دادن اشتها و غیره را از عوارض کاهش وزن با داروهای لاغری عنوان کرد و افزود: بیماران زیادی به بنده مراجعه می‌کنند که از داروهای لاغری استفاده کردند و دچار عوارض شدیدی شدند؛ قابل توجه است که شخص باید برای درمان بیماری‌های حاصل از مصرف داروهای غیر استاندارد هزینه زیادی باید بپردازد.

وی عنوان کرد: بهترین روش و سالم‌ترین آن انجام رژیم مناسب و ورزش است که نه عوارضی دارد و نه هزینه زیاد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.