×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار  از اراضی جاجرم

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی عبدالله یوسفی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: فاز اول این پروژه در روستای چهاربید به مساحت ۳۰۰ هکتار زیر کشت گیاهان دارویی می رود که ۴۸۳ خانوار بهره بردار از آن برخوردار خواهند شد.

وی پروژه کشت گیاهان دارویی در جاجرم را شامل زعفران، گل محمدی ، گل گاو زبان،مرزه کوهی و…. عنوان کرد و گفت: خراسان شمالی رویشگاه اصلی بسیاری از گونه های دارویی باارزش است که سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان هزار و ۲۸۵ هکتار با تولید هزار تن است.

یوسفی با بیان اینکه هم اکنون زمینه تولید گیاه دارویی آویشن باغی در شوقان جاجرم این استان واقع در شمال شرق کشور فراهم شده است افزود: این گیاه دارویی در سطح ۲ هکتار از شهرستان کشت شده است که در سال اول کشت این محصول، اگر آبیاری خوبی داشته باشد ۲٫۵ تا ۴تن در هکتار گیاه دارویی خشک تولید می شود و عسلی هم که از آویشن باغی به دست می آید کیفیت مطلوبی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی زیره سبز، آویشن باغی، باریجه، نعنا فلفلی، خاکشیر، گشنیز، کدو تخم کاغذی، کتان و … را از جمله گیاهان دارویی استان خراسان شمالی برشمرد و گفت: گونه های دارویی این استان با بارندگی مختصر مواد موثره نسبتا بالایی تولید می کنند که می توان با کشت اصولی گونه های سازگار این میزان را افزایش داد.

استان خراسان شمالی با افزون بر ۲۸ هزار کیلومتر مربع گستره در شمال شرق کشور واقع است که دارای مناطق کوهستانی، کوهپایه ای، بیابان و کویر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.