×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طب سنتی و گیاهان دارویی بی ضرر نیستند!

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به  نقل از  خبرنگار ایرنا، سید علیرضا عظیمی  در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت، با بیان اینکه تلاش ما ساماندهی طب سنتی است، افزود: برخلاف آنچه که مردم فکر می کنند، طب سنتی و گیاهان دارویی بی ضرر نیستند و ممکن است گیاهان دارویی کشنده ترین سم ها باشند.

وی با اشاره به اینکه تخصص او روی طب سنتی است، افزود: موضوعات مورد توجه یونسکو مباحث انسان دوستانه است و طرح سلامت، موضوعی بود که روی آن کار شد و عنوان دانشمند برتر را در این ارتباط کسب کردم.

عظیمی اضافه کرد : پرچم کشورها و تعلق داشتن به هر کشوری، نباید موجب محرومیت افراد از سلامت شود و باید سلامت برای همه بدون نگاه به پرچم و ملیت مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه رئیس دپارتمان طب سنتی جهان نیز هست، گفت: در بحث درمانی مهم این است که کار علمی دنبال شود و خروجی آن باید سلامت مردم باشد.

عظیمی با اشاره به تحقیقاتش در زمینه طب سنتی گفت: این موضوع باید کاملا علمی پیش رود و با دخالت در درمان، موجب به خطر افتادن جان بیمار نشود.

وی خاطرنشان کرد: در روش طب سنتی در کنار درمان، سرعت درمان را بالا برده ایم و بر اساس تحقیقات انجام شده، توانستیم به موفقیت های خوبی در این زمینه برسیم.

عظیمی که خود گیلانی است، این استان را بدلیل شرایط آب و هوایی ظرفیت خوبی در زمینه تحقیق روی گیاهان دارویی خواند و گفت: تمایل دارم بانک اطلاعاتی و شناسایی گونه های گیاهی ایران، شناسایی شود.

سید علیرضا عظیمی متولد سال ۱۳۵۲ و رئیس سازمان انجمن فیزیک ذهنی جهان و رئیس دپارتمان طب سنتی جهانی است.

در این نشست خبری، شهردار سنگر از توابع شهرستان رشت، از عظیمی خواست تا عنوان شهروند افتخاری سنگر را بپذیرد. وی نیز جایزه دریافت شده از یونسکو را به شهیدان گیلانی تقدیم کرد.

سید علیرضا عظیمی حدود یک ماه قبل از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) عنوان دانشمند برتر سال ۲۰۱۷ را کسب کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.