×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت  ۱۵ تن گیاه دارویی آلوئه ورا در رضوانشهر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌مهندس مسعود رزاقی در حاشیه بازدید از این مزرعه واقع در روستای دارسرای بخش مرکزی رضوانشهر، طی گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این گلخانه به مساحت یکهزار متر مربع توسط یک جوان خوش ذوق بنام عاصم امامعلی پور احداث شده که تعداد ۴۰۰۰ بوته در آن کاشت نموده و طی هر دوره ۲ تا ۳ ماهه به مقدار ۳ تن که سالیانه ۵ دوره برداشت می کند.

وی بیان کرد: ارزش اقتصادی هر دوره ۳۰ میلیون ریال و هر سال ۱۵۰میلیون ریال می باشد که برای مصارف داروئی، آرایشی و بهداشتی، غذائی، انواع نوشیدنی ها، و دم نوشها قابل استفاده است و عمر مفید اقتصادی هر بوته ۵ سال می باشد.

رزاقی با بیان این مطلب که از این گیاه داروئی در یک هکتار سالیانه ۱۵۰ تن برداشت می شود گفت: این گیاه گرمسیری و گلخانه ای بوده و دمای حداقل صفر تا ۵۰ درجه تحمل می کند که البته بهترین شرایط دمایی برای رشد مناسب آن دمایی بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است و استفاده از کمترین میزان مصرف آب نیز از دیگر ویژگی های این گیاه است.

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر افزود: با توجه به شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، توسعه کشت گیاهان دارویی هم در ایجاد شغل و هم در افزایش درآمد موثر خواهد بود.

رزاقی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت های خوبی که در شهرستان رضوانشهر و پره سر وجود دارد، کاشت گیاهان دارویی جایگزین محصولات کشاورزی آب دوست شده و با اقدامات مناسب، بتوانیم تغییر الگوی کشت را به سرانجام مطلوب برسانیم.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.