×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت ۹۰۰ تن زیره سبز در شهرستان داورزن

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا دلبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال به طور میانگین از هر هکتار از مزارع این شهرستان ۹۰۰ کیلوگرم محصول زیره سبز به دست آمده است.

وی اظهار داشت: زیره سبز یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی بومی منطقه داورزن است که به سبب استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی در ردیف گیاهان سالم قرار دارد و بیشتر به صورت پودر، ادویه و نیز در صنعت عرق‌گیری استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن با اشاره به مزایای محصول زیره و کاربرد آن در طب سنتی، گفت: استفاده از این گیاه دارویی در درمان بیماری‌های گوارشی و تشنج و نیز مشکلات مثانه و کلیه، رفع برونشیت به صورت دم کرده مفید است.

دلبری افزود: این شهرستان با کشت گیاهانی همچون فلفل، شیربادیان، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعناع فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خارشتر یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

سطح زیر کشت محصولات کشاورزی داورزن ۲۰ هزار هکتار شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

چهار هزار و ۷۵۰ بهره‌بردار در حوزه کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعال هستند و شغل ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان کشاورزی و دامداری است.

مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.