×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۰ هکتار اراضی گچساران زیر کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به کشت گونه‌های دارویی در اراضی شهرستان گچساران اظهار کرد: شهرستان گچساران به دلیل داشتن آب و هوای مساعد می‌تواند نقش مهمی در کشاورزی و اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.

وی با اشاره به شعار سال که از سوی رهبری نامگذاری شده، عنوان کرد: یکی از راه‌های عملیاتی کردن شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در شهرستان گچساران حوزه کشاورزی است که باید از این ظرفیت و استعدادها در این شهرستان استفاده بیشتری شود.

رئیس جهاد کشاورزی از گیاهان دارویی به عنوان ظرفیتی بزرگ برای کمک به تولید و رونق اشتغال‌زایی در شهرستان گچساران یاد کرد و گفت: این شهرستان  به دلیل داشتن آب و خاک مناسب قابلیت کشت گیاهان دارویی را  در خود دارد.

وی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در اراضی گچساران بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی گچساران به  زیر  کشت گیاهان دارویی رفته است.

مرادی با اشاره به نوع گیاهان دارویی کشت شده در این شهرستان اذعان کرد: در حال حاضر گیاهانی مانند استودیا، به‌لیمو، نعناع فلفلی و آویشن باغی در این اراضی کشت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی با اشاره به کشت گیاه به‌لیمو عنوان کرد: در حال حاضر  گیاه به‌لیمو ۸۰ درصد از اراضی اختصاص یافته به کشت گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به عملکرد این گیاه گفت: عملکرد این گیاه در هر هکتار بیش از یک و نیم تن گیاه به‌لیمو برداشت می‌شود.

مرادی به قیمت هر کیلوگرم این گیاه اشاره و خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم گیاه به‌لیمو به قیمت ۲۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران در ادامه با اشاره به حمایت دولت از محصولاتی که بازده خوبی دارند، عنوان کرد:  سیاست دولت بر این است که از محصولاتی که آب کمتری نیاز داشته و بازدهی بهتری دارد حمایت کند.

مرادی در ادامه افزود: توصیه می‌شود در کشت گیاهان دارویی تا جایی که امکان دارد از کودهای شیمیایی استفاده نشود تا این داروها خواص درمانی خود را از دست ندهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.