×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۴۰ هکتار  اراضی ملی لرستان زیر کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌ امیرمحمد نظرپوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زعفران، گل محمدی، موسیر و بادام کشت های رایج در این راضی هستند، افزود: تا اوایل پاییز امسال روند واگذاری این اراضی ادامه خواهد داشت و متقاضیان نیز باید صاحب عرف منطقه مورد تقاضا( بومی روستای مورد نظر) باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج هکتار از اراضی ملی شهرستان زیر کشت موسیر رفته است، عنوان کرد: حدود ۱۵ تن از این اراضی موسیر برداشت می شود.

رئیس منابع طبیعی سلسله با اشاره به کشت گل محمدی در سطح نیم هکتار از اراضی ملی، عنوان کرد: با توجه به نیاز کم گیاهان دارویی به آب کشاورزی نسبت به سایر کشت ها و تولید و درآمد اقتصادی بیشتر این گیاهان برای کشاورزان، اشتیاق کشاورزان به کشت این گیاهان نسبت به سایر کشت ها بیشتر است و سالانه میزان کشت این گیاهان در شهرستان سلسله روبه افزایش دارد.

نظرپوری با اشاره به وجود هشت هزار هکتار گونه گیاهی در کشور، افزود: یکهزار و ۸۰۰ هکتار از این میزان را گونه های دارویی تشکیل می دهند که استان لرستان نیز دارای ۱۴۰ گونه دارویی بوده و شهرستان سلسله نیز زیستگاه ۱۹۶ گونه گیاهی است.

شهرستان سلسله دارای ۵۸ هزار هکتار اراضی مرتعی و ۵۴ هزار هکتار اراضی جنگلی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.