×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رتبه اول تولید باریجه استان سمنان برای شهرستان مهدیشهر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی حمید رضا عبدوس در گفتگو با خبرنگار نیزوا، با اشاره به کاشت بذر گیاه دارویی باریجه در سطح ۱۲۰۰ هکتار در مراتع شهرستان مهدیشهر در سال۹۵۵ ، اظهار کرد: کاشت گیاهان دارویی به‌ویژه باریجه می‌تواند گام‌های مؤثری در کمک به اقتصاد بهره برداران باشد.

وی این امر را مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال، لزوم مشارکت مردمی و همچنین ترویج فرهنگ منابع طبیعی با حضور جوامع محلی را می‌توان از اهداف این طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در عرصه منابع طبیعی عنوان کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهرمراتع و جنگل ها را بستر مهمی برای توسعه گیاهان دارویی بیان کرد و گفت: باریجه یکی از گیاهان دارویی خودرو و ارزشمند در عرصه های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر است که علاوه بر خاصیت دارویی، در صنایع غذایی و صنعتی کاربرد فراوانی دارد.

عبدوس با اشاره به تنوع گیاهان دارویی در استان سمنان، اذعان کرد: بیش از ۸۵۰ گونه گیاهی در استان سمنان شناسایی شده است که بیش از ۱۳۰ گونه این گیاهان از خواص دارویی برخوردار است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر ادامه داد: کاشت و افزایش سطح زیر کشت این گیاهان علاوه بر توسعه اقتصاد داخلی تاثیر به سزایی در افزایش صادرات غیر نفتی و رهایی از اقتصاد نفتی کشور دارد.

وی خاطر نشان کرد:عرصه های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر با سطحی معادل ۱۹۵ هزار هکتار از منابع با ارزشی است که دارای پوشش گیاهی و رویشگاهی مناسبی برای گیاهان دارویی می باشد و برای حفظ و احیاء این سرمایه های ملی و ارزشمند و افزایش بهره وری مراتع نیاز است اقداماتی مناسب در آن ها انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.