×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همکاری جهاد کشاورزی و جهاددانشگاهی ایلام در توسعه کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، سیدمحمدتراب میری در بازدید از گلخانه گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام گرفته در این گلخانه اظهار کرد: امیدواریم با تداوم و گسترش اینگونه فعالیت­ها، گام‌هایی اساسی در جهت پیشرفت و اعتلای بخش کشاورزی استان برداشته شود و شاهد فعالیت مجدد گلخانه‌ها در سطح استان باشیم.

وی  از برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان جهت توسعه کشت گیاهان دارویی در استان خبر داد و گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی می‌توانیم شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

«علی فرضی‌نژاد» مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام نیز  ضمن قدردانی ازحضور رئیس، مدیر و معاونان سازمان از بازدید بعمل آمده در گلخانه اظهار کرد: تولید قلمه و نشا گیاهان دارویی چند سالی است که توسط مرکز گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی انجام می‌شود و جهادگران دانشگاهی توانستند با همت و تلاش یکی دیگر از نیازهای استان را برآورده کنند چون سال‌های قبل این محصولات از استان‌های دیگر وارد می‌شد.

وی تاکید کرد: حجم تولید قلمه و نشاء در این گلخانه به  بیش از ۴۰۰هزار عددرسیده و در حال حاضر با توجه به کیفیت مناسب قلمه و نشاءهای تولیدشده ،نیاز استان در این زمینه تامین است و کشاورزان هیچ گونه مشکلی برای دریافت نشاء و قلمه ندارند.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام با اشاره به به هزینه بالای اولیه تهیه قلمه و نشا گیاهان دارویی جهت کشت در اراضی کشاورزان، گفت: سازمان جهاد کشاورزی با پرداخت مبلغی از هزینه نشا و قلمه می‌تواند به کشاورزان در این زمینه کمک کند.

مهندس «مظاهری» معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ازپرداخت تسهیلات با سود کم به کشاورزان این حوزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر«زرین جوب» مدیر زراعت استان، مهندس «اقدسی» معاون بهبود تولیدات گیاهی نیز در این بازدید حضور داشتند.

در گلخانه مذکور نشا انواع گیاهان دارویی از جمله (آویشن باغی، مرزنجوش، زوفا، سرخارگل، بادرنجبویه، به لیمو رزماری، اسطوخدوس و گل محمدی ) تولید شده است و در حال حاضر جهت کاشت در اراضی کشاورزان در داخل استان و خارج از استان ارسال می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.