×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فوفل حاوی ماده ضدسرطان آرکولین

فوفل یا پوپل یا نخل هندی با نام علمی Areca که در بیشتر کتاب های طب سنتی با نام فوفل شناخته می شود. یکی از ۵۰ گونه تیره نخل است که در مناطق استوایی می روید.

نخل هندی

نخل هندی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ایران و به نقل از مهر ، مطالعه جدید محققان نشان می دهد «آرکولین»، ماده محرک یافت شده در میوه آجیلی شکل Areca، دارای خواص ضدسرطانی است. اگرچه برخی محققان با احتیاط به خواص ضدسرطانی این میوه اشاره می کنند چراکه میزان دوز بالای این میوه می تواند سرطان زا باشد.

درحال حاضر یافته های جدید محققان نشان می دهد که این ماده کاملا مضر و بد نیست و دارای خواص ضدسرطانی هم است. محل رویش آن از چین و هند تا مجمع الجزایر مالایی و جزایر سلیمان است.

تیمی از محققان دریافتند آرکولین می تواند تا حدودی به کاهش «تاثیر واربورگ» کمک کند. عبارت تاثیر واربورگ برای توضیح تکنیک استفاده از رشد سریع تر سلول های سرطانی استفاده می شود.

در محیط آزمایشگاه، آرکولین مانع از رشد سلول های لوسمی و سرطان ریه در انسان هم در محیط کشت آزمایشگاهی و هم در تزریق به موش ها شد. در عین حال مشاهده شد که تاثیری بر رشد سلول های عادی خون نداشته است.

جینگ چن، عضو ارشد تیم تحقیق، در این باره می گوید: “آزمایشات حاکی از ضدسرطانی بودن این ماده است، اما همه این حالات بستگی به میزان دوز مصرف دارد“.

به گفته محققان، هنوز خیلی زود است که استفاده از آرکولین برای مقابله با سرطان توصیه شود، چراکه خواص سمی آن بدین معناست که اگر به درستی استفاده نشود، می تواند به جای پیشگیری از سرطان، سرطان زا باشد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.