×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مناسبترین گیاهان دارویی برای پوست

natural news در گزارش اخیر به سه درمان گیاهی برای مشکلات پوستی به‌ویژه پوست صورت که حساس‌ترین و مهم‌ترین بخش بدن است می‌پردازد:

 

 

مزرعه بابونه

بابونه: این گیاه از خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتریایی برخوردار است. می‌توان آن را برای ناراحتی پوستی مانند آفتاب‌سوختگی، زخم، تاول، کوفتگی و پسوریازیس استفاده کرد. بابونه می‌تواند به نحو مؤثری قرمزی و التهاب ناشی از بیماری رزاسه را کاهش دهد. کسانی که از اگزما نیز رنج می‌برند می‌توانند با استفاده از کرم‌های حاوی بابونه علائم این بیماری را تسکین دهند.

 

می‌توانید به مدت بیست دقیقه پوستتان را با چند قطره روغن عصاره بابونه و حمام گرم خیس کنید. اگر بخواهید از این گیاه برای درمان جای جوش نیز استفاده کنید گل بابونه را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب داغ خیس کنید. سپس بگذارید سرد شود و با استفاده از یک پنبه تمیز روی پوست خود بکشید. اجازه دهید این چای بابونه خشک شود و سپس با آن گرم آبکشی کنید.

 

 

تی تری: متخصصان پوست می‌گویند روغن درخت چای می‌تواند به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و تسکین دهندگی برای درمان جوش‌ها مناسب باشد. همچنین می‌تواند اثر خوبی روی منافذ بسته‌شده پوست گذاشته و جوش‌های سرسیاه و سرسفید را خشک کند. ترپن‌های موجود در این گیاه که نوعی روغن قابل تبخیر است توانایی از بین بردن باکتری‌ها را دارد. بنابراین روغن درخت چای گزینه خوبی برای درمان عفونت قارچی ناخن‌ها به ویژه میان ورزشکاران است. می‌توانید برای درمان آکنه این روغن را با روغن جوجوبا، عسل ارگانیک خام یا ژل آلوئه ورا رقیق کنید و مقدار کمی از آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بگذارید و سپس با آب بشویید. البته لازم است ناحیه مورد نظر از پوست را ابتدا با آب گرم و صابون شستشو دهید.

 

 

اسطوخدوس: رایحه خوشایند این گیاه کمترین خاصیت آن است. اسطوخدوس از خاصیت ضدالتهابی، آنتی باکتریایی و ضدویروسی برخوردار است. وجود ترکیب شیمیایی لینالول در این گیاه موجب کمک به تسکین پوست و پیشگیری از فرسودگی بافت‌های پوست و نیز چروک خوردگی می‌شود. اما در صورتی که اکسیده شود به پوست آسیب می‌رساند و واکنش‌های آلرژیک ایجاد می‌کند اما اگر خالص استفاده شود حساسیت‌زا نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.