×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از اندازه عرق نعنا نخورید

غلامرضا کردافشاری مدرس دانشکده طب سنتی درباره ضعف معده و ضعف هضم اظهار داشت: در این بیماری ضعف معده و ضعف هضم باید عادات ناپسند غذایی ترک و آداب صحیح غذا خوردن رعایت شود.

mint نعناع

mint نعناع

به‌گفته وی کسانی که دچار این بیماری هستند، علاوه بر پرهیزات عمومی،‌ از مصرف شنبلیله و کنجد نیز پرهیز کنند که هر دو مضعف معده‌اند.

این مدرس دانشکده طب سنتی افزود: مربای به، مربای سیب، مربای زنجبیل،‌ مربای آمله، مربای هلیله،‌ عسل، ماش، بادام،‌ پسته، مویز و کرفس و نعناع و گشنیز در رژیم غذایی بیماران باید قرار گیرد.

کردافشاری اضافه کرد: از گوشتهای مفید برای این بیماران می‌توان از گوشت پرندگانی چون جوجه مرغ،‌ دراج، تیهو، کبک و گنجشک که سریع‌الهضم است و معده را برای هضم دچار اشکال نمی‌کنند, نام برد.

وی یادآور شد: یکی از غذاهای مفید گوشت جوجه مرغ است که بنابر مزاج فرد با دارچین، زعفران و زیره سبز و سیاه و نیز سماق و آبلیمو و آب‌انار چاشنی‌دار شده باشد.

این مدرس دانشکده طب سنتی با بیان اینکه مصرف بی‌قاعده و بیش از حد عرق نعنا در درمان بیماری‌های گوارشی مؤثر نیست و تشدید کننده‌ بیماری هم هست، گفت: مصرف عرق نعنا در بیماری‌های گوارشی و به‌خصوص نفخ و ریفلاکس باید کم و محدود و مثلاً ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری در ۱ استکان آبجوش همراه با عسل باشد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.