×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ثبت اختراع ۱۰ نوع داروی گیاهی مورد استفاده در صنعت شیلات

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، رییس موسسه تحقیقات شیلات ایران در گفتگو با خبرگزاری موج با بیان این مطلب اظهار داشت: تا کنون چندین طرح تحقیقاتی و پروژه دکترا در زمینه استفاده از داروهای گیاهی در صنعت شیلات اجرا شده و نتایج خوبی به همراه داشته است.

عباسعلی مطلبی افزود: بالغ بر ۶ مورد از دستاوردهای مهم این حوزه ثبت اختراع شده است.

وی با اشاره به حوزه گسترده کاربری گیاهان دارویی خاطر نشان ساخت: در حوزه شیلات از گیاهان دارویی برای افزایش سطح ایمنی آبزیان استفاده می کنیم.

رییس موسسه تحقیقات شیلات ایران ادامه داد: تلاش می کنیم با استفاده از برخی گیاهان دارویی و جلبک ها، سطح ایمنی آبزیان پرورشی را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه تحقیقات به نتایج خوبی دست یافته و نتایج مطالعات نیز کاربردی شده است.

مطلبی بیان داشت: بخش دیگری از مطالعات انجام شده در زمینه گیاهان دارویی برای استفاده از ترکیبات این گیاهان در راستای پیشگیری از بیماری ها و جایگزینی با داروهای شیمیایی است.

وی اضافه کرد: از عصاره گیاهان دارویی نظیر آویشن شیرازی، گل میخک و … به عنوان ضد قارچ و باکتری و یا جایگزین داروهای شیمیایی استفاده می شود.
رییس موسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: یکی از دستاوردهای تحقیقاتی این موسسه در جشنواره و فن بازار گیاهان دارویی به عنوان یک طرح شاخص، لوح تقدیر دریافت کرد.

وی استفاده از اسانس ها و عصاره گیاهان دارویی برای افزایش زمان ماندگاری محصولات شیلاتی را یکی دیگر از کاربردهای این مواد در صنعت آبزی پروری اعلام کرد.

مطلبی اذعان داشت: به کارگیری ترکیبات گیاهان دارویی به جای مواد شیمیایی، استفاده از طعم و بوی مطبوع این ترکیبات و به کارگیری خواص آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریالی و ضد قارچی عصاره این گیاهان در صنایع فرآوری آبزیان کابردهای فراوانی دارد.

وی ادامه داد: عصاره های گیاهی در محصولات تازه کیفیت را حفظ کرده و برای محصولات فریز شده مدت ماندگاری را افزایش می دهد.

رییس موسسه تحقیقات شیلات ایران گیاهان دارویی را دارای ترکیباتی دانست که در حوزه های مختلف کاربرد دارند.

وی اضافه کرد: این موسسه تلاش می کند از جلبک ها ترکیبات متنوعی نظیر مواد بیولوژیک، آگار، برخی آنزیم ها و پروتئین ها را استخراج کند.

مطلبی گفت: ترکیبات جلبک ها در درمان بیماری انسان نیز کاربرد داشته و موسسه تحقیقات شیلات ایران به صورت گسترده روی این ترکیبات مطالعه می کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.