×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نخستین خط تولید نوشیدنی گیاهی زرشک و زعفران در قاینات راه اندازی شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در افتتاحیه مراسم گفت:راه اندازی خط تولید نوشیدنی های گیاهی یکی از خوشه های کار آفرینی است که در ارتباط با محصولات زرشک و زعفران شروع به کار کرده که باعث اشتغال و رونق اقتصادی منطقه می شود.

محمدحسن عصاره افزود: شرکت های دانش بنیان نیاز دارند بیشتر تشویق و ترغیب شوند تا در عرصه گیاهان دارویی فعالیت داشته باشند.
به گفته وی گیاهان دارویی ایران در سراسر جهان از لحاظ گوناگونی و خواص همتا ندارند که با فرآوری می توانیم ارزش افزوده بیشتری از این محصولات داشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی چندی قبل پیش بینی کرد که امسال از ۱۴۱ هزار و ۳۱ هکتار اراضی زیرکشت زعفران ۵۳ تن این محصول در استان برداشت شود.
به گفته هاشم ولی پورمطلق در حال حاضر ۳۵ هزار و ۸۳۰ بهره بردار در تولید محصول زعفران در استان فعالیت دارند که بیشترین سطح زیرکشت آن با چهار هزار و ۳۴۶هکتار و ۱۴تن محصول مربوط به شهرستان قاینات است.
وی همچنین پیش بینی کرد که امسال از ۱۴ هزار و ۲۲۸ هکتار باغ های زرشک استان ۱۶هزار و ۵۰۰ تن محصول با تلاش ۳۰ هزار بهره بردار به ارزش یک هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال برداشت شود.
وی یادآور شد: از چهار هزار و ۵۶ هکتار سطح زیرکشت این گیاه در قاینات، سه هزار و ۹۲۵ تن زرشک برداشت شود.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در آیین راه اندازی خط تولید نوشیدنی های گیاهی زرشک و زعفران در قاینات گفت: این خط تولید ظرفیت تولید شش هزار تن انواع نوشیدنی گیاهی را در سال دارد.
محسن احتشام با اشاره به ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این واحد صنایع جنبی بیان کرد: با راه اندازی این واحد برای ۵۰ نفر در منطقه اشتغال ایجاد شد و به صورت غیر مستقیم هدف از ایجاد صنایع جنبی و فراوری حمایت از کشاورزان منطقه است.
وی یادآور شد: شرکت تروند زعفران قاینات از شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی است که با نوآوری و خلاقیت در زمینه تولید انواع نوشیدنی ها با عصاره گیاهان دارویی راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: خط تولید مذکور با هدف صادرات به کشورهای مختلف راه اندازی شد.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه زعفران و رزشک به عنوان دو محصول راهبردی خراسان جنوبی خاصیت های متنوعی دارد، یادآور شد: باید با تنوع بخشی به فرآورده های محصول زعفران و زرشک استفاده از چنین محصولات دارویی بین مردم فرهنگ سازی شود.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در شمال خراسان جنوبی و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.