×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گل گاوزبان مقوی قلب و مغز!

مجید انوشیروانی،مدیر گروه آموزشی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره خواص گیاه دارویی گاوزبان چنین توضیح می دهد: گاوزبان موجود در ایران طبیعت گرم و تر در درجۀ اوّل دارد و به همین دلیل ایمن شمرده می‌شود. گاوزبان مفرح, مقوی ارواح و حرارت غریزی و اعضای رییسه (مثل قلب، مغز و کبد) و حواس است. هر دو جنس و گونۀ گاوزبان کاربردهای مشابهی دارند ولی برخی عوارض در گاوزبان اروپایی (ناشی از آلکالوئیدهای پیرازولیدن) مصرف آن را به‌خصوص در بیماران کبدی و در زنان باردار محدود می‌کند.

گل گاوزبان

گل گاوزبان


ایشان اشاره می کنند که دم‌نوش گاوزبان بهترین نوشیدنی برای افراد مضطرب است. کیفیت گرم و تر گاوزبان مصرف آن را در فصل پاییز و فصول سرد مناسبتر می‌کند به‌خصوص برای کسانی که به هر دلیل دچار استرس‌های جسمی, فکری و عاطفی زیادی باشند.

جوشاندۀ گل گاوزبان برای تقویت قلب و سیستم عصبی، پاکسازی بدن و قلب از برخی مواد تباه سودمند است. مقدار لازم در یک فرد بالغ عبارت است از ۵ گرم در حجم حدود ۲۵۰ سی‌سی آب جوش، که باید آرام و ملایم تا حد رسیدن به ۱۵۰ سی‌سی جوشانده و سپس با اندکی لیموعمانی یا آب‌لیموی تازه و تنها اندکی عسل یا نبات مصرف شود.

البته باید توجه کرد که مصرف گل گاوزبان به‌تنهایی در افرادی که فشارخون بالا دارند, می‌تواند به‌شدت مخاطره انگیز باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.