×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه هزار هکتاری کشت گیاهان دارویی در استان کرمانشاه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، مراد شیخ ویسی با اشاره به مساحت ۲ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۶۰۰ هکتار استان کرمانشاه اظهار داشت:  از این میزان یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۵۹۴ هکتار را مراتع در بر گرفته است.

وی پوشش جنگلی استان کرمانشاه را ۵۲۷ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: طی اقدامات انجام گرفته در سال گذشته در راستای مقابله با پدیده خشکیدگی بلوط، برش بهداشتی در سطح ۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط آلوده استان انجام شده که امسال نیز همین رقم در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: طی سالهای ۹۳ و ۹۴ عملیات اجرایی در خصوص مطالعه آبخیزداری در سطح ۵۸۳ هزار و ۸۰۲ هکتار در دستور کار قرار گرفت تا در بخش سد کرخه و سد سیروان و نیز مقابله با رسوبات سیلاب ها درحوزه آبخیزداری و حرکت به سوی رودخانه ها اقدامات مناسب انجام شود و در این راستا تا به امروز ۱۳۷ هزار ۴۱۲ هکتار آن صورت گرفته است.

 شیخ ویسی یادآور شد: سال گذشته در بخش مدیریت چرای دام ۶۸۱ هزار هکتار در برنامه ای دراز مدت در دستور کار قرار گرفت که تا پایان امسال ۴۰۰ هزار هکتار آن انجام خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بخش ممیزی اراضی اخذ سند نیز تا به امروز ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اخذ سند اراضی ملی و مالکیت دولت بر اراضی صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین از سال گذشته در بخش مرتع تولید نهال آتریپلکس ۴۴ هکتار نهال کاری در نظر گرفته شد که تا پایان امسال ۴۰ هکتار نهال کاری انجام خواهد شد.

این مسئول افزود: در بخش کپه کاری سال گذشته ۷۷۰ هکتار انجام شد و  امسال نیز  ۵۰۰ هکتار تا پایان سال در دستور کار قرار گرفته است

شیخ ویسی با اشاره به اینکه در سال گذشته در بخش استعدادیابی اراضی ملی به اداره امور اراضی ۳۲ هزار و ۴۱۰ هکتار واگذار شده، تصریح کرد: در این راستا نیز بخشی از این اراضی ملی به بنیاد مسکن به میزان ۴ هزار و ۲۲۲ هکتار واگذار شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: مراقبت از جنگل کاری سنواتی در سال گذشته ۶ هزار و ۶۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت که امسال نیز ۷ هزار هکتار مراقبت از جنگل کاری سنواتی تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین در خصوص مبارزه با آفت لورانتوس در سال گذشته ۳۰ هزار هکتار در نظر گرفته شد که امسال ۲۰ هزار هکتار آن انجام شده است.

این مسئول توسعه کشت گیاهان دارویی در سال گذشته را ۱۰۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: امسال نیز توسعه و کشت این نوع گیاه دارویی ۸۰۰ هکتار انجام شده و تا پایان سال به ۱ هزار هکتار خواهد رسید.

 شیخ ویسی اظهار داشت: یک دستگاه ماشین آتش نشانی به همراه ۱۵ دستگاه ماشین کوچک پیکاپ مجهز به دستگاه واترمیکس در راستای تجهیز پایگاه یکم اطفای حریق یگان حفاظت در استان تهیه شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار داشت در صورتی که پرداخت به موقع اعتبارات در جهت خدمات رسانی بهتر در نظر گرفته شود فعالیت های مناسب برای بالابردن توان اطفای حریق در آتش سوزی ها و نیز مقابله با تخریب اراضی و بهینه سازی مراقبت از جنگل و مراتع با رویکرد بهتری انجام خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.