×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انار ضامن سلامتی

مرتضی صفوی، متخصص تغذیه در مورد حفظ سلامتی بدن با مصرف انار بخصوص در سالمندان چنین توضیح می دهد که  میوه انار سرشار از ویتامین B1 و B2 بوده و به ایتن ترتیب یک آرامش‌بخش است. این میوه بهشتی حاوی ویتامین C و مواد معدنی همچون آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر و سدیم می باشد . بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که مصرف انار در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و سرطان مؤثر است. نیمی از مرگ روزانه در کشور به دلیل بیماری‌های مربوط به  بیماری قلبی و عروقی، سکته مغزی و سرطان است، بنابر این با مصرف انار می‌توان از این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

انار Punica granatum

انار Punica granatum

دانه‌های انار به دلیل اینکه دارای فیبر بوده برای گوارش مناسب است و ترانزیت‌تایم مواد زائد در بدن را کاهش می‌دهد. به این معنی که زمان توقف مواد زائد در بدن کاهش یافته و این مسئله از ابتلا به سرطان‌هایی همچون سرطان کولون جلوگیری می‌کند.همچنین مصرف این میوه چربی بدن را کاسته و سموم را از بدن خارج می‌کند. پوسته‌های سفید داخل انار نیز شکم را دباغی کرده و معده را پاک می‌کند، بنابر این مصرف آن به شدت توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه درباره رب انار نیز اعتقاد دارد که  مصرف رب انار در کم‌اشتهایی و رفع ضعف بدن مؤثر است، همچنین خون را تصفیه می‌کند و برای درمان میگرن توصیه می‌شود.انار بهترین داروی تقویت کلیه برای سالمندان است و جهت باز شدن صدای خوانندگان مصرف آب انار توصیه می‌شود، جوشاندن پوست ریشه انار نیز انگل روده و معده را از بین می‌برد، همچنین بانوانی که قاعدگی نامنظم داشته، جوشاندن برگ انار و مصرف آن برایشان مؤثر است.سازمان غذا و دارو و کشاورزی آمریکا اخیراً اعلام کرده است که مصرف انار از سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.