×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، ‘سعدالله اسکندری’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه زیره سبز ادویه ‌ای با کاربردهای مختلف‌ است، افزود: این گیاه می‌ تواند جایگاه ویژه ‌ای در صادرات‌ محصولات کشاورزی کشور ایفا کند.

اسکندری خاطرنشان کرد: زیره سبز جزء گیاهان داروئی طبقه بندی می شود و هدف از تولید آن تامین نیاز مصارف داخلی و صادرات آن به دیگر کشورهاست.

وی بااشاره به اینکه مهمترین‌ استفاده این گیاه مصارف خوراکی، صنعتی‌ ودارویی است، گفت: عواملی همچون فصل رشد کوتاه، نیاز آبی کم، همزمان نبودن فصل‌ کار آن با دیگر محصولات زراعی، اشتغال زایی، ارزش افزوده و درآمد مطلوب بالا از ویژگی هایی قابل توجه‌ گیاه زیره برای بهره برداران بخش زراعی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهارکرد: کاشت زیره سبز به صورت دیم و آبی در ‌نیمه دوم اسفندماه تا نیمه نخست فروردین به تناسب‌ آب‌ و هوای منطقه انجام می ‌شود.

اسکندری گفت: باغداران شهرستان های اسکو، شبستر و تبریز به ترتیب با ۱۵۰، ۱۱ و پنج هکتار اراضی زیر کشت، تولید این محصول را در استان تداوم می بخشند.

وی گفت: اجرایی کردن راهکارهایی نظیر استفاده از بذر اصلاح شده، خرید تضمینی و افزایش قیمت خرید، دلگرمی خوبی برای تولید کنندگان گیاهان دارویی خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.