×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شش کیلوگرم زعفران در شهرستان زرندیه استان مرکزی برداشت شد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایرنا، ˈاحمد قره بیگلوˈ با اشاره به اینکه این شهرستان به دلیل شرایط اقلیمی و خاک مناسب مستعد کشت گیاهان دارویی اعم از زعفران است، افزود: در سنوات گذشته این میزان اراضی زیر کشت این گیاه می رفت و با انجام مراحل آزمایشی نتایج مطلوبی از لحاظ کیفیت، کمیت و اسانس حاصل می شد.

وی با اشاره به درآمدزایی بالای کشت این گیاه برای کشاورزان، اظهار کرد: توسعه زعفران با توجه به نیاز کم این گیاه به آب بیش از سایر گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است.

قره بیگلو ادامه داد: با توجه به اهمیت اشتغال زایی کشت زعفران که مراحل کاشت و برداشت آن به صورت دستی انجام می شود می توان در بخش خرقان این شهرستان که دارای نیروی بیکار زیادی است، اشتغال مطلوبی ایجاد کرد.

وی برگزاری کلاس های آموزشی و ارائه تسهیلات به زعفران کاران را از جمله اقدام های انجام شده برای ترغیب کشاورزان به کشت این محصول در زرندیه عنوان کرد.

سرپرست جهاد کشاورزی زرندیه گفت: زعفران گیاهی است که در طول یک دوره باردهی فقط سه بار نیاز به آبیاری دارد و با کم آبی نیز سازگاری داشته و با توجه به این شرایط ترویج کشت، این گیاه می تواند در جهت ایجاد اشتغال و درآمد زایی مفید باشد.

به گفته وی، این گیاه به شکل پیاز رشد و تکثیر می کند به طوری که پس از کاشته شدن در صورت نگهداری صحیح تا هفت سال قابل برداشت است و در طب به عنوان هضم کننده غذا، اشتها آور و آرام بخش و در تغذیه به عنوان معطر کننده، طعم و رنگ دهنده غذاها استفاده می شود.

زرندیه دارای حدود ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.