×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد حسن عصاره افزود:تعدادی استاندارد دارای اولویت تهیه شده که برای تصویب و طی مراحل لازم به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال شده است.

وی برلزوم تدوین استاندارد در این زمینه تاکید کرد و گفت: این کار مهم با کمک اساتید دانشگاه ها و متخصصان در حال انجام است تا مصرف کنندگان با اطمینان بیشتر از فرآورده های گیاهی استفاده کنند.

عصاره تاکید کرد: علاوه بر کارگروه استاندارسازی کارگروه های دیگری مانند اشتغال و کارآفرینی، داروهای دامپزشکی و فرهنگ و آموزش و ترویج تشکیل شده است تا برخی از اقدامات این سند راهبرد ملی حسب اولویت عملیاتی شود.

دبیر ستاد توسعه علوم وفناوری گیاهان دارویی وطب سنتی گفت: دستگاه های ذیربط برای اجرایی شدن این سند ملزم به تهیه نقشه راه متناسب با وظایف ذاتی خود شدند که این کار مهم نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه از حدود یکسال گذشته فعالیت این ستاد بر روی عملیاتی شدن این سند متمرکز شده است، گفت: همکاری، مساعدت و تعامل تمام دستگاه ها و بخش خصوصی لازمه عملیاتی شدن این سند ملی است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: تکالیف دستگاه های عضو ستاد این سند باید مشخص شود تا آنها بتوانند زمینه های لازم را برای عملیاتی شدن کامل سند فراهم کنند.

عصاره با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی عضو شورای ستاد مشغول تدوین نقشه راه خود هستند، اظهار کرد: در صورت تصویب نقشه راه توسط هر دستگاه، امکان رصد، نظارت و پایش انجام تکالیف با سهولت قابل انجام است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.