×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

Artemisia annua گندواش درمنه یکساله

Artemisia annua گندواش یا درمنه یکساله

گندواش یا کینگو نوعی درمنه با گل‌های زرد کوچک و بومی چین با نام علمی Artemisia annua از خانواده کاسنی است و هزار سال در طب سنتی این کشور کاربرد داشته است.گیاه گندواش به معنی علف گند حاوی ترکیب‌هایی همچون فلاوونوئید، روغن‌های فرار و «آرتمیسینین» است. «آرتمیسینین» ترکیب فعالی است که بیشترین خواص این گیاه را به خود اختصاص می‌دهد.

سایت هلث لاین در مطلبی از خواص تاثیر گذار این گیاه دارویی بر روی بیماری هایی همچون سرطان اشاره کرده است.بررسی متخصصان حاکی از اهمیت تاثیر گیاه گندواش روی سلول‌های سرطانی است. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که آرتمیسینین ممکن است در مقابله با سلول‌های تومور روده، پستان،‌ ریه و پانکراس موثر باشد.

همچنین نتایج یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد اضافه کردن ترکیب آرتمیسینین به رژیم شیمی درمانی می‌تواند پیشرفت سرطان را بدون عوارض جانبی کاهش دهد. کارشناسان بر این باورند که ترکیب آرتمیسینین مطمئن و کم هزینه است و به نظر نمی‌آید همچون دیگر شیوه‌های درمانی مورد استفاده برای سرطان تاثیرات منفی داشته باشد هرچند لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود.

به گزارش ایسنا، گروهی دیگر از بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد آرتمیسینین دارای خواص ضدویروسی و ضدقارچی است که می‌توان از آن برای مقابله با بیماری هایی همچون هپاتیت B و C، آنفلوآنزا و برخی عفونت‌های ویروسی استفاده کرد. این گیاه در عین حال برای درمان و کاهش علائم مشکلاتی نظیر هموروئید (بواسیر)، یبوست، سوءهاضمه، اسهال و دردهای مفصلی مفید است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.