×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
کلم ها را خام مصرف کنید

کلم بروکلی

کلم بروکلی

به گزارش رویترز، اولین بخش این مطالعه در مرکز تحقیقات سرطان «راس‌ول» در نیویورک انجام شد و بعد از بررسی تعدادی از بیماران مبتلا به سرطان مثانه و مقایسه آنها با افراد سالم، متوجه شدند که مصرف کلم‌برگ، کلم بروکلی و سبزیجات با رنگ تیره، ۳ وعده در روز، می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان مثانه را تا ۴۰ درصد پایین بیاورد. نکته جالب این که تأثیر این سبزی‌ها، در افراد سیگاری بسیار بیشتر بود.

نکته جالب در این مطالعه آن بود که نتایج نشان می‌داد این تأثیر سبزی‌ها در مبارزه با سرطان، فقط در مصرف نوع خام آنها اتفاق می‌افتد. مجریان این طرح می‌گویند عامل مؤثر در این سبزی‌ها، نوعی آنتی‌اکسیدان است موسوم به «ایزوسیانات» که هنگام پخته شدن ۶۰ تا ۹۰ درصد آن از بین می‌رود.

در بخش دوم این تحقیقات، محققان روی موش‌ها مطالعه کردند؛ به این ترتیب که با دستکاری ژنتیکی، آنها را مستعد ابتلا به سرطان مثانه کردند، سپس به یک گروه از آنان وعده‌های غذایی معمولی و به گروه دوم خوراکی شامل عصاره جوانه بروکلی دادند.نتیجه این شد که هرچه موش از این خوراک بیشتر می‌خورد، کمتر امکان داشت که به سرطان مبتلا شود و این یعنی بروکلی می‌تواند با استعداد ژنتیکی موش‌ها برای سرطان هم بجنگد. امیدواریم که در انسان هم همین طور باشد.

مطالعه دیگر در دانشگاه اوهایو ادامه پیدا کرد. محققان این دانشگاه تعدادی از بیماران مبتلا به «بارت» را انتخاب کردند.در این بیماری تغییرات پیش‌سرطانی در بافت مری اتفاق می‌افتد که انتظار می‌رود در بیشتر موارد به سرطان مری منتهی شود.سپس روزانه ۳۲ گرم تمشک به خانم‌ها و ۴۵ گرم به آقایان دادند. اندازه‌گیری عوامل شناخته‌شده مؤثر در کند کردن روند سرطان مری نشان داد که این میوه خوش‌رنگ نیز در جلوگیری از پیشرفت سرطان می‌تواند مؤثر باشد.

نتایج این مطالعات‌ در نشست انجمن سرطان آمریکا، که هفته گذشته در فیلادلفیا برگزار شد، ارائه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.