×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
اتحادیه گیاهان دارویی مشهد مقدس

اتحادیه گیاهان دارویی مشهد

.

اتحادیه گیاهان دارویی مشهد مقدس در سال ۱۳۸۰ با تلاش چندی از عطاران و حکمای با سابقه و علمی شهر، از صنف لبنیات و خواروبار مشهد جدا شده و به صورت مستقل و جدی، فعالیت خود را آغاز نمود.

در مشهد بیش از ۵۰۰ عطار شناخته شده وجود دارد که در انجمن صنفی بزرگی به نام اتحادیه گیاهان دارویی مشهد مقدس گرد هم آمده اند که از این میراث گرانقدر در پایتخت طب سنتی ایران، مشهدالرضا، پاسداری کنند و با فعالیت علمی و گردآوری و به روزرسانی دانش سنتی-اسلامی طب ایرانی، این موهبت را به نسلهای بعدی انتقال دهند.

مهمترین هدفی که از ابتدا باعث شکل گیری و قوام اتحادیه گیاهان دارویی مشهد مقدس شد، آموزش عطاران بود که برای اولین بار در این سطح از نظر علمی و گستردگی در کشور انجام پذیرفت.

تا پیش از تشکیل اتحادیه گیاهان دارویی مشهد مقدس، درصد قابل توجهی از عطاران در مشهد از نداشتن اطلاعات علمی به روز و بعضا کم سوادی و بی سوادی رنج می بردند که آموزش این عزیزان از نخستین روزهای آغاز فعالیت اتحادیه، صورت پذیرفت و همزمان با گذراندن آموزشهای تخصصی، مدارک دیپلم و فوق دیپلم نیز اخذ نمودند.

علاوه بر آموزش و هم اندیشی، یکی از وظایف اصلی اتحادیه گیاهان دارویی نظارت بر صحت عملکرد فعالان گیاهان دارویی مشهد است. در راستای نظارت بر فعالیت عطاران در اتحادیه گیاهان دارویی شش کمیسیون نظارت و بازرسی و رسیدگی به شکایات تشکیل شده است که همواره برای بهبود وضعیت درمانگری سنتی در مشهد مقدس فعالیت می کنند.

شرح خلاصه ای از وظایف و فعالیتهای اجرایی اتحادیه گیاهان دارویی خراسان:

فعالیت کمیسیون ها

۱- علمی – آموزشی: برگزار کننده فعالیتها و برنامه های آموزشی، سایت و مجله

۲- بازرسی: حضور ۱۰ بازرس فعال و ۲ بازرس ویژه در سطح شهر

۳- فنی: صدور پروانه برای کارآموزان پس از شرکت در کلاسها و قبولی در آزمون

۴- رسیدگی به شکایات: رسیدگی به شکایت افراد از عطاریها

۵- حل اختلافات: حل اختلافات میان همکاران

۶-به علاوه بررسی مشکلات و بیماریهای افراد جامعه در حد توان و تجویز گیاهان دارویی برای آنها در شورای حکما که ۲ روز در هفته با حضور چند پزشک برگزار میگردد، از فعالیت های اتحادیه گیاهان دارویی میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت این اتحادیه به آدرس http://egdmm.ir مراجعه نمایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.