×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۷ فایده آویشن

آویشن بیشتر در خوراکهایی که پاستا دارند  مصرف میشود، این گیاه  عطر دار پر از مواد مغذی است که برای پوست، مو و همه بدن مفید می باشد

۱-بینایی را تقویت میکند: سرشار از ویتامین A است و این ویتامین محلول در چربی است و یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامتی غشا مخاطی و پوست، آویشن سلامتی چشم ها را بهبود میدهد.

۲-سرماخوردگی را درمان میکند: آویشن حاوی خواص ضد عفونی کنندگی و آنتی بیوتیکی است و یک درمان عالی برای وقتی هست که سرماخورده اید، گلودرد دارید و سرفه میکنید. طبق یک تحقیق که در این زمینه انجام شده، این گیاه به خاطر این شناخته شده است که برونشیت و سرفه را درمان میکند. برای کسانی که سرما خورده اند توصیه میشود یک فنجان چای آویشن بنوشند.

۳-آکنه را درمان میکند: به خاطر خواص آنتی باکتریایی که دارد، اغلب در کرم های مخصوص آکنه و شستشوی صورت به کار برده میشود.

۴-از ریزش مو جلوگیری میکند: وقتی با گیاهان دیگر ترکیب شود و به عنوان یک روغن ضروری استفاده کنید، میتواند ریشه موها را تقویت کرده و رشدشان را بیشتر کند.

۵-سطح فشار خون را کنترل میکند: این گیاه حاوی عصاره ای است که میتواند فشار خون را کاهش بدهد.

۶-سلامتی استخوان را بهبود میدهد: چون آویشن یک منبع خوب از ویتامین K ، آهن، کلسیم و منگنز هست، میتواند سلامت استخوان ها رو بهبود بخشد. این مواد مغذی به رشد استخوان کمک کرده و خطر بیماری های وابسته به استخوان را کاهش میدهد.

۷-به هضم کمک میکند: کارشناسان اغلب چای آویشن را به کسانی توصیه میکنند که از سوهاضمه و نفخ رنج میبرند. روغن های سبک موجود در آویشن میتواند شما را از گرفتگی روده خلاص کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.