×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، رضایی‌بابادی استاندار کرمانشاه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان سرمایه‌گذاری در زمینه کشت گیاهان دارویی را یک اقدام ارزشمند دانست و افزود: ۱۰۰۰ هکتار از منابع طبیعی استان تا پایان سال زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود که این طرح مفید باید گسترش بیشتری پیدا کند.

رضایی بابادی با تأکید بر لزوم تشویق هر چه بیشتر شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان، افزود: اعلام آمادگی شرکت معتبری مانند باریج اسانس برای کشت ۲ هزار هکتار گیاهان دارویی در سطح استان یک موفقیت خوب است که این مقدار ۲ برابر میزانی است که هم اکنون در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه نیز در این نشست با ارائه گزارشی پیرامون طرح کشت گیاهان دارویی در استان، گفت: امسال ۱۰۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود که از این میزان تاکنون ۷۰۰ هکتار زیر کشت رفته و میزان باقی مانده نیز تا پایان سال زیر کشت می‌رود.

حسین سلیمانی در ادامه عنوان کرد: اراضی مستعد استان برای کشت گیاهان دارویی  ۶۳ هزار هکتار است که می‌توان در یک پروژه هشت ساله تمامی آن را زیر کشت برد.

وی ادامه داد: در این میان ۳۶ هزار هکتار از این مراتع رویشگاه طبیعی گیاهان دارویی محسوب می‌شود که تنها با یک قرق سه ساله قابل احیاء است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.