×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم توسعه کشت گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، اربابی تاکید کرد: باید صنعت تولید و فراوری گیاهان دارویی در استان باید احیا شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بیشتر و ایجاد صنایع تبدیلی گیاهان دارویی در استان که توجیه اقتصادی زیادی دارد می‌تواند علاوه بر رونق اشتغال در منطقه، ارزآوری خوبی برای کشور ایجاد کند. پرورش گیاهان دارویی با توجه به درآمدزایی که دارد، وضعیت اشتغال و اقتصاد مردم منطقه سیستان را متحول می‌کند.

نماینده مردم ایرانشهر ادامه داد: گیاهان دارویی که در این منطقه کشت می‌شوند، اغلب ارزش اقتصادی خوبی برای مردم منطقه داشته به گونه‌ای که اگر مردم به کشت این گیاهان مشغول شوند شاهد درآمدزایی بسیار خوبی خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۰۰ گونه گیاهی موجود در استان ۱۷۰ گونه آن دارای ارزش دارویی و صنعتی است. از نظر تنوع گیاهان دارویی، استان سیستان و بلوچستان رتبه دوم را در بین استان‌های کشور دارد.

اربابی گفت: پوشش گیاهی متنوع در سیستان و بلوچستان باعث شده گیاهان دارویی زیادی همچون انغوزه، وشا، مورد، گز روغن، آلوئه ورا، سورنجان یا گل حسرت، ریشه شیرین بیان، زیره سیاه، چای ترش، مریم گلی، بادام کوهی و پونه با فراوانی زیاد در منطقه، تولید و روانه بازارهای داخل و خارج کشور شود.

وی تصریح کرد: کشت این گیاهان نیاز به آبیاری فراوان نداشته و با میزان کم آب هم به راحتی کشت می‌شود، اما از آنجایی که تضمینی برای کشت این محصولات وجود ندارد، مردم نمی‌توانند در حال حاضر مزارع خود را کشت این گیاهان اختصاص دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.