×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شرایط تولید و بازار گیاه بابونه در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، با توجه به ارزش دارویی و صنعتی گیاه بابونه، هر کیلوگرم گل خشک آن در بازار ۲۴ هزار تومان است که به نظر می‌رسد با توسعه کشت و افزایش کیفیت این محصول امکان صادرات و ارزآوری مناسب وجود دارد.

بابونه از گیاهان مناطق معتدلی است که در هر خاکی می‌روید و تحمل شرایط خشک را دارد. همچنین این گیاه به شوری مقاوم است لذا با توجه به بحران کم‌آبی در کشور می‌توان کشت این گیاه با ارزش دارویی و صنعتی را توسعه داد و در زمینه صادرات آن نیز اقدام کرد.

بابونه از گیاهان بومی منطقه مدیترانه بوده ولی منشأ آن را در آسیای صغیر است و امروزه پراکندگی وسیعی در اروپا، آسیای غربی، آفریقای شمالی، آمریکای شمالی و جنوبی و استرالیا پیدا کرده است.

در ایران نیز گونه‌های مختلف این گیاه در اکثر نقاط کشور از جمله لرستان، اراک، رودبار، خرمشهر، بوشهر، اندیمشک، خوزستان، دزفول، شوشتر، شیراز، ایرانشهر و اطراف تهران رشد می‌کند. البته تولید زراعی این محصول عمدتا در استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان و همدان است.

این گیاه یکساله که گل‎های سفید و معطری دارد همچون دیگر گیاهان دارویی خواص درمانی، آرایشی و صنعتی دارد که مهم‌ترین خاصیت درمانی آن برای درمان زخم معده و دستگاه گوارش است و با توجه به خاصیت درمانی این گیاه برای پوست از آن در تهیه مواد بهداشتی، آرایشی و دارویی استفاده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.