×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کارگاه آموزشی اصلاح سبک زندگی با محوریت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، حسین بابایان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی امروز (۱۶ مرداد) در این کارگاه آموزشی که در محل سالن اجتماعات فنی و حرفه ای برگزار شد، با اشاره به اینکه شناخت گیاهان دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بر تدوین استاندارد آموزشی برای شناخت این گیاهان تاکید کرد.

وی افزود: هم اکنون کشت، داشت و برداشت این محصول با توجه به شرایط جغرافیایی کشور با احتمال نابودی مواجه است.

بابایان خاطرنشان کرد: بسیاری از گیاهان خودرو به دلیل قرار گرفتن در شرایط جوی نامناسب در معرض نابودی هستند که همین امر می طلبد تا نسبت به حفظ ژنتیک آنها گام برداشته و با کشت مناسب آنها در راستای سلامت جامعه گام برداریم. وی به بحث استحصال و فرآوری این گیاهان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اطلاعات رسمی هم اکنون بیش از ۳۵۰ نوع گیاه دارویی در استان وجود دارد که ۱۷۵ گونه ان دارای کابرد صنعتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی متذکر شد: این گیاهان ذخیره بسیار مناسبی در استان است که می توان با استفاده درست حتی در جهت صادرات هر چه بیشتر آنها بهره برد. وی یادآور شد: در حال حاضر متاسفانه بسیاری از گیاهان دارویی از استان خارج و در سایر استان ها و کشورها فرآوری می شود و دوباره به عنوان دارو به کشور بازمی گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.