×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید کرم لاغری موضعی از عصاره شیرین بیان در مشهد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران، این اختراع به همت دکتر حسین عرفایی، استاد گروه فارماسوتیکس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با شماره ۸۰۱۸۸ در اداره اختراعات به ثبت رسیده است.

دکتر حسین عرفایی در خصوص این اختراع گفت: این کرم بر مبنای بلوکه کردن آنزیم ۱۱ بتا هیدروکسی استروئید دهیدروژناز توسط اسید گلیسرتنیک موجود در عصاره ریزوم گیاه شیرین بیان استوار است و درنتیجه موجب کاهش فراهمی کورتیزول در سطح سلول‌های چرب (adipocytes) می‌شود.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد:‌ در این کرم موضعی با استفاده از مکانیسم‌های تعریق موضعی با روغن‌های حامل پوشش دهنده و مواد گیاهی تعریق کننده و وجود جذب افزاها در حامل، موجب جذب سریع ماده می‌شود.

عرفایی تصریح کرد: کارآزمایی بالینی این کرم با مقایسه با دارونما (placebo) نشان داد که بر فشار خون تاثیر نداشته و پس از ۷ تا ۱۰ روز از مصرف روزی حداقل دوبار برموضع مورد نظر موجب کاهش چربی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ضخامت لایه چربی زیر پوستی می‌توان تا شروع به چروکیده شدن پوست از این کرم موضعی استفاده کرد، تصریح کرد: بر اساس کارآزمایی‌های بالینی انجام شده، استفاده از این کرم لاغری هیچ عارضه‌ای نداشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.