×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، امروز دوم اسفند ماه ۱۳۹۰ نشست بررسی تولید و فرآوری گیاهان دارویی با حضور معاون فناوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی، مسئولین مرکز رشد کشاوری پارک علم و فناوری، کارشناسان نظام مهندسی، واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد کشاورزی و جمعی از دانشجویان رشته گیاهان دارویی مؤسسه جهاددانشگاهی در محل سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهندس رضا رحیمی، معاون فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه، گفت: همانطور که می دانید در بحث تولید گیاهان دارویی در استان کرمانشاه، نیروهای فارغ التحصیل دانشگاهی زیادی وجود ندارد اما در هر صورت وظیفه مرکز رشد کشاورزی و پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی است تا برای شروع فعالیت از افراد معدود تحصیل کرده این رشته حمایت کند.

وی گفت: در سال گذشته بحمدا… دوره ها و کارگاه های آموزشی مفیدی توسط کارشناسان ارشد کشور با موضوع فواید گیاهان دارویی در منطقه، توسط مرکز رشد کشاورزی برگزار شد و هم اکنون نیز آمادگی برگزاری کلاس های آموزشی، نشست های تخصصی و علمی در رابطه با گیاهان دارویی در مجموعه پارک علم و فناوری وجود دارد.

رحیمی بیان داشت: هر کاری که با تفکر شروع شود بسیار ارزشمند است و خوشحالیم که می توانیم از ایده ها و طرح های نوآورانه در استان کرمانشاه، حمایت کنیم.

وی گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی بعد از اتمام تحصیل با نبود کار مواجه می شوند، چه خوب است که جوانان این استان با تخصص و حرفه خود به کار و اشتغال دست یابند.

معاون پارک علم و فناوری کرمانشاه، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم شرکت های دانش بنیان فعالی را در خصوص تهیه گیاهان دارویی در مرکز رشد کشاورزی ایجاد نماییم.

در ادامه این نشست مهندس حیدر ذوالنوریان، مشاور رئیس پارک علم و فناوری در حوزه کشاورزی، اظهار داشت: ساماندهی تولید و فرآوری گیاهان دارویی توسط کارشناسان نظام مهندسی، ایجاد اشتغال و تأسیس شرکت های دانش بنیان در خصوص گیاهان دارویی از جمله اهداف این نشست به شمار می آید.

وی در ادامه افزود: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده  مابین پارک علم و فناوری و پژوهشگاه گیاهان دارویی، امکان استفاده از خدمات تخصصی، آزمایشگاهی، آموزشی و تأمین نهاده ها و همچنین خرید تضمینی گیاهان تولید شده برای استان کرمانشاه توسط پژوهشگاه گیاهان دارویی فراهم شد.

ذوالنوریان بیان داشت: شرکت های دانش بنیان عضو مراکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه      می توانند با عقد قرار داد با پژوهشگاه گیاهان دارویی و با نظارت پارک علم و فناوری از این امکانات استفاده نمایند.

وی گفت: مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری علاوه بر این موارد تسهیلات مالی، مشاوره تخصصی، و همچنین دفتر کار مورد نیاز را در اختیار شرکت های دانش بنیان عضو این مرکز رشد قرار می دهد تا شرکت ها نسبت به تولید و فرآوری گیاهان دارویی مختلف در استان فعالیت کنند تا بتوانند ضمن رشد اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال برای خود، تولید ثروت از نتایج تحقیقات را فراهم سازند.

وی ادامه داد: علاقمندان برای پذیرش در این مرکز و ارائه ایده و طرح خود در زمینه کشاورزی می توانند به آدرس اینترنتی www.kti.ir مراجعه نمایند .

وی یکی از مسائل مهم مطرح شده در این نشست را خط مشی برای ایجاد شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: کارشناسان حوزه کشاورزی و به خصوص رشته گیاهان دارویی باید در جهت تولید گیاهان دارویی سالم و ارگانیک، ایجاد صنایع و فرآوری محصولات و فرهنگ سازی مردم در جهت استفاده از گیاهان دارویی تلاش کنند.

 وی در پایان گفت: مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه آمادگی پذیرش طرح ها و ایده های افراد و حمایت آنها را دارد.

شایان ذکر است: در پایان این نشست به پرسش و پاسخ شرکت کنندگان و پیشنهادات پرداخته شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.