×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید ۵۵۰۰ تن انواع گیاهان دارویی در نهاوند

احد ظفری اظهار داشت: شهرستان نهاوند به لحاظ وجود اراضی حاصلخیز و سراب‌های پرآب و خروشان قطب کشاورزی استان و غرب کشور است.

وی گفت: در این شهرستان سالانه بیش از ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، باغی و زراعی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به اینکه تولید گیاهان دارویی به عنوان یکی از محصولات استراتژیک همواره مورد تاکید مسئولان بوده، افزود: امسال بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول گشنیز اختصاص یافته که ۶۵ درصد تولید کشور و ۹۸ درصد تولید گشنیز همدان است.

وی گفت: در کنار کاشت محصول گشنیز در اراضی و مراتع متعلق به منابع طبیعی این شهرستان، بیش از صدها نوع گیاه دارویی نیز رشد می‌کند.

احدی از لزوم فرهنگسازی برای حفظ و حراست از این نوع گیاهان دارویی خبر داد و خواستار توجه به این مهم شد.

وی به ترویج کاشت محصول گشنیز در نهاوند طی چند سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: محصول گشنیز به واسطه فواید خوب و مطلوبش همواره مورد توجه گیاه‌شناسان و پزشکان بوده و هست.

مدیر اداره جهادکشاورزی نهاوند افزود: از محصول گشنیز در داروسازی و عطرسازی استفاده خوبی می‌شود بنابراین کاشت این محصول چندسالی است که در نهاوند رونق گرفته است.

وی افزود: امسال در نهاوند بیش از ۳ هزار هکتار از مزارع حاصلخیز این شهرستان به کاشت گشنیز اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ تن محصول تولید شود.

ظفری یکی از مشکلات کشاورزان نهاوندی در رابطه با کاشت این محصول را نبود کارخانجات فرآوری دانست که موجب شده عمده سود حاصله نصیب واسطه‌ها شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از سرمایه‌گذارانی که مایل به سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و تولیدی نهاوند هستند با تمام توان حمایت می‌شود.

ظفری بیان داشت: گیاه دارویی گشنیز بعد از برداشت به کشورهای آلمان و پاکستان صادر می‌شود که در این میان چون امکان نگهداری و ذخیره‌سازی آن برای تولیدکنندگان این محصول در نهاوند فراهم نیست، مجبورند محصول تولیدی خود را با کمترین قیمت در بازار به واسطه‌ها بفروشند./ فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.