×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

<<گیاهان دارویی را نه برای درمان بلکه بهتر است بعنوان پیشیگری در برنامه غذایی خود بگنجانید.>> 

ایجاد یک داروخانه کوچک گیاهی بجای داروهای شیمیایی در منزل:

 به نظر می‌رسد مردم از یک سری نارسایی‌های طب مدرن خسته شده‌اند و به طور روزافزون به سمت داروهای گیاهی روی می‌آورند. اصولاً زمانی‌که قانون ابن‌سینا را در غرب به آتش کشیدند و ادعا کردند شیمی، مولکول و فیزیولوژی را شناخته‌اند، طب به انحراف کشیده شد. به‌طوری‌که هم‌اکنون طب مدرن توانایی حل بسیاری از مشکلات بشر را ندارد و طی سال‌های اخیر در کتب درسی به این موضوع اعتراف کرده‌اند. ( پایگاه اطلاع رسانی پزشکان ایران)

درمانگران طب سنتی بر این باور هستند که مصرف گیاهان دارویی و گنجاندن آنها در برنامه غذایی خانواده ها باعث پیشگیری از ابتلاء به بیماریها گشته و با بهبود متابولیسم بدن باعث نشاط و آرامش در افراد می شود. با پیشرفت علم و شناخت بهتر مواد موثره گیاهان دارویی استفاده از این گیاهان در پیشگیری اهمیت بسزایی پیدا کرده است.

امروزه دوستداران و علاقمندان به شیوه های درمانی طبیعی یک داروخانه کوچک گیاهی در آشپزخانه خود تدارک دیده اند و بسیاری از گیاهان دارویی شفابخش را بجای انواع مسکن ها و داروهای شیمیایی در این داروخانه کوچک نگهداری و مصرف می کنند.

این داروخانه  می‌تواند انواع گیاهان دارویی چون به لیمو، بادرنجبویه، اسطوخدوس، نعناع، سنبل‌الطیب، گل گاوزبان، بابونه، زنجبیل، هل، انواع چای‌های گیاهی، اسانس نعناع یا پونه را در خود جای دهد، گیاهان دارویی در منزل شما می توانند بهترین جایگزین برای انواع مسکن‌ها و قرص‌های شیمیایی باشند. اگر می‌خواهید شما هم به جمع افرادی که در آشپزخانه‌شان جعبه گیاهان دارویی دارند، بپیوندید تنها کافی است ۵۰ تا ۱۰۰ گرم از هر یک از گیاهانی که به شما معرفی می‌کنیم را برای جعبه گیاهان دارویی خود تهیه کنید.

من “محمد شیخ”گیاهان دارویی برگزیده را که می توانید بجای انواع داروهای شیمیایی در قفسه آشپزخانه خود جای دهید، به شما معرفی می کنم:

v  انواع دم نوشها:

نوشیدن چای مضرات زیادی دارد و ما بر اساس یک عادت دیرینه که از بدو تولد شروع شده در واقع به آن اعتیاد پیدا کرده ایم، نوشیدن چای به مقدار زیاد موجب ضعیف‌شدن قلب، روده‌ها و بروز اختلال در هضم و جذب مواد غذایی در بدن می‌شود و اگر این روند استمرار داشته باشد موجب بروز اختلال‌هایی در بدن شده و سرانجام منجر به ابتلا به برخی بیماری‌ها می‌شود بنابراین این درمانگران توصیه می‌کنند افرادی که عادت دارند روزانه بیشتر از ۳ فنجان چای مصرف کنند بهتر است چای خود را با دانه‌های گیاهی مانند هل دم کرده و بنوشند تا به این ترتیب هل از میزان عوارض احتمالی چای در بدن آنها بکاهد.

راه دیگر استفاده از دم نوشها بصورت مخلوط و ترکیب با چای معمولی است به این طریق که به مرور از میزان چای در این ترکیب کاسته و با توجه به سلیقه، نیاز، عطر و طعم دلخواه بر میزان دم نوشها اضافه کنیم تا بتوانیم ترک عادت کرده و دیگر نیاز به نوشیدن چای نباشد، لااقل برای یک ماه امتحان کنید.

از اسطوخدوس، نعناع، بادرنجبویه، به لیمو، گل گاوزبان، آویشن، زنجبیل، دارچین، بابونه، هل ، لیمو عمانی، پونه، گل ختمی،گل محمدی و زعفران بعنوان دم نوش استفاده کنید.

برای آشپزخانه خود به مقدار دلخواه از آنها خریداری نموده و با هر ترکیبی که به مزاق و سلیقه شما سازگار بود، استفاده نمایید.

پیشنهاد می کنم برای شروع، ۲۵ گرم از هر کدام شامل، چای معمولی، بادرنجبویه، به لیمو و ۵ گرم دارچین و ۱۰ گرم زنجبیل را با هم مخلوط و در ظرفی ریخته و هر بار بعنوان چای دم کرده و میل کنید بهتر است برای اولین بار مصرف دم نوشها را از چای عصرانه شروع نمایید.

ترکیبی از دم نوشها که از سه سال قبل خود در منزل مصرف می کنم و مصرف چای معمولی (سیاه) در منزل ما بسیار کم شده (فقط زمانی که مهمان اظهار تمایل نماید) مخلوطی است از: به لیمو، بادرنجبویه، اسطوخدوس، بابونه، گل گاوزبان، آویشن و هل همراه با زنجبیل و دارچین و گاهی بهمراه لیمو عمانی، شما می توانید مقدار و نوع آنها را در ترکیب با دم نوشهای بالا عوض کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.