×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نوید کمالی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: ایران ظرفیت پرورش هشت هزار نوع گونه گیاهی درمانی را داراست اما هم اکنون بخش کمی از داروهای گیاهی جهان در ایران تولید می شود.

وی اظهار داشت: سالانه نیم میلیون تن داروی گیاهی در جهان تولید می شود و ارزش خام درآمد حاصل از تولید دارویی در دنیا هشت میلیارد دلار است.

وی گفت: هم اکنون کشوری مانند اردن که تنوع گیاهان دارویی آن خیلی کمتر از ایران و حدود دو هزار و ۵۰۰ نوع است، سالانه بیش از ۴۵۰ ترکیب گیاهی را تولید و صادر می کند .

وی خاطر نشان کرد: اما ایران با ظرفیت بالای تنوع گیاهی تنها ۳۵۰ ترکیب دارویی گیاهی را تولید می کند.

وی با اشاره به پتانسیل های استان خراسان رضوی در زمینه تولید گیاهان دارویی گفت: ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم شناخته شده جهان و برخورداری از ۳۰۰ روز آفتابی از ظرفیت های بالای استان خراسان در زمینه پرورش گیاهان دارویی است.

کمالی افزود: اختلاف دما در استان خراسان رضوی برای پرورش گیاهان دارویی مناسب است به طوری که ۹۰ درصد گیاهان دارویی جهان در ایران قابلیت پرورش را دارد.

معاون فناوری اطلاعات موسسه تحقیقات حجامت خراسان رضوی در پایان گفت: این موسسه از سال گذشته تاکنون با برگزاری سلسله همایش های طب کل نگر در مشهد به دنبال نهادینه کردن طب سنتی و مکمل در جامعه است.

 

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.