×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، حسن بخارایی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی طب سنتی در محل موسسه تحقیقات حجامت ایران در مشهد اظهار کرد: در حقیقت وارثان طب سنتی عطاران هستند که حداقل یک هزار و ۴۰۰ سال طب ائمه را به دوش کشیده‌اند و همچنان از این راه برای درمان بیماران استفاده می‌کنند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی موارد مرتبط با طب سنتی را به عهده وزارت بهداشت و درمان گذاشته است و در این راستا گاها با وزارت بهداشت دچار مشکل هستیم زیرا آشنایی‌ کاملی نسبت به این طب ندارند و یا حتی اغلب گیاهان مورد استفاده در این طب را نمی‌شناسند.

رئیس اتحادیه گیاهان دارویی مشهد بیان کرد: وظایف اتحادیه شامل آموزش، جلوگیری از تخلفات و صدور مجوز است، همچنین در این اتحادیه پنج کمیسیون وجود دارد که در ۱۰ نقطه از مشهد حضور دارند، کمیسیون علمی حدود ۱۳ استاد دارد که علاوه بر این موارد کار آموزش فعالیت‌هایی از قبیل همایش مقالات و مجله را دارند.

بخارایی ادامه داد: تاکنون بیمارانی که بیماری‌های ویژه دارند و از طریق داروهای شیمیایی درمان نشده‌اند را درمان می‌کنند که تا امروز نتایج بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی یادآور شد: اوایل با وزارت بهداشت مشکلات زیادی داشتیم اما خوشبختانه امروز بخشی از مشکلات ما حل شده است و امیدواریم که هرچه زود تر این مشکلات خاتمه پیدا کند تا ما بتوانیم در این حوزه بیش از پیش فعالیت کنیم و مردم داروهای شیمیایی را به تدریج ترک کنند.

رئیس اتحادیه گیاهان دارویی مشهد خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته شده که ۱۰ مرکز درمانی سنتی تاسیس شود که نخستین آن در شاندیز و در حال تاسیس است که امیدواریم تا سال ۹۳ به پایان برسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. عبدالله سردشت

    باسلام خدمت شما دوستان گرامی یه پست دیدم در مورد گیاه آنغوزه این گیاه در مناطق ما زیاد است اگر بخواهید تهیه این گیاه برای اینجانب آسان است .باتشکر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.