×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت از صنعت گیاهان دارویی در خراسان شمالی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته در استان، تا کنون ۳۵۰ گونه گیاهان دارویی در استان شناسایی شده است که قابلیت بهره برداری دارند.

موسی صابری تصریح کرد: این اداره کل آمادگی دارد تا از طرح های مطالعاتی، بهره برداری، بسته بندی و صادرات گیاهان دارویی سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت کند تا این صنعت در استان با مشارکت و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی رشد کند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۴ هزار و ۸۴۸ هکتار از سطوح اراضی استان به مطالعات گونه گیاه دارویی باریژه همچنین هفت هزار و ۴۸۶ هکتار از اراضی استان به مطالعات بهره برداری از گونه گیاه دارویی کتیرا اختصاص یافته است.

علاوه بر این، صابری همچنین به کاشت برخی از گونه های گیاهی در ذخیرگاه های استان اشاره کرد و گفت: کشت گونه ممنوع البرداشت لاله واژگون در سطح ۱۰ هکتار از اراضی ذخیرگاه استان در حال اجرا است که درصدد هستیم کشت گونه قره قاط را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: کشت گونه مشروط مجاز باریژه در قالب ۱۳ طرح در سطح ۵۵۴ هزار و ۸۴۸ هکتار در حال اجرا است که در سال جاری از این سطح هشت هزار کیلو گرم گیاه باریژه برداشت شد.

وی همچنین به کشت گونه مشروط مجاز کتیرا در سطح هفت هزار و ۴۸۶ هکتار در استان اشاره داشت و گفت: در سال جاری از این سطح کشت پنج هزار کیلو گرم کتیرا برداشت شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: برای اجرای کشت گونه زرشک کوهی نیز طرح تهیه شده است که در صدد هستیم تا کشت و بهره برداری آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.