×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قطع دلخراش ۴۷ اصله درخت سرخدار در استان گلستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، عباس پوریانی با بیان اینکه گلستان از معدود ذخیره‎گاه‎های گونه ارزشمند سرخدار جهان است، اظهار داشت: کوتاهی و عدم نظارت مدیران ذیربط و کمبود امکانات موجود در حفاظت از این گونه ارزشمند سبب قطع دلخراش این درخت‎ها و به یغما بردن این درختان شده است.

وی با تاکید بر برخورد شدید با متخلفان گفت: با توجه به اهمیت موضوع و برای بررسی دقیق ابعاد فاجعه، بازپرس شعبه ویژه‎ رسیدگی به جرائم حوزه منابع طبیعی دادسرای استان به صورت میدانی از محل بازدید کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با اشاره به اهتمام دستگاه قضایی برای برخورد با تخریب‎کنندگان طبیعت از دست‎اندرکاران این حوزه خواست نسبت به صیانت از منابع ملی و ذخیره‎گاه‎های طبیعی استان توجه ویژه‎ای داشته باشند.

پوریانی همچنین از مردم خواست به عنوان چشم بینای دستگاه قضایی در صورت مشاهده دست‎اندازی به طبیعت، بلافاصله موضوع را به مراجع قضایی اطلاع دهند.

سرخدار در جنگل‎های شمال ایران در ارتفاعات، نسبتاً زیاد دیده می‎شود که غالبا به صورت پراکنده است، ولی در بعضی نقاط از جمله جنگل‎های قسمت ییلاقی نهارخوران، افراتخته و سیاه رودبار دره زرین‎گل علی‎آبادکتول به صورت انبوه و تقریبا خالص دیده می‎شود.

مطالعات فسیل‎شناسی نشان می‎دهد که قدمت گونه سرخدار به ۱۹۰ میلیون سال باز می‌گردد و جنبه ضد سرطانی نیز دارد و در دوران چهارم زمین‎شناسی حدود ۱۳ هزار سال پیش، آخرین یخبندان کره زمین، گونه‎های سرخدار نیکمره شمالی را نابود کرد ولی رطوبت دریای خزر مانع از سرایت یخبندان به جنگل‎های هیرکانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.