×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
داروی گیاهی جوشانده و دم کرده است یا قرص و شربت؟

اگرچه بسیاری از مردم اصطلاح داروهای گیاهی را معادل جوشانده ها و مایعاتی با رنگ و مزه و عطر و بوی مشخص می‌دانند، اما حقیقت آن است که در بسیاری نقاط جهان، این داروها به صورت قرص، کپسول، شربت و … و در مکان‌هایی بسیار دور از آشپزخانه منزل، بلکه در کارخانه های صنعتی تولید می‌شوند.

بخش اعظم صنعت داروهای گیاهی دنیا که به عنوان داروسازی گیاهی شناخته می‌شود شامل میلیون‌ها دلار پول در گردش در کارخانه‌هایی عظیم با فناوری‌های پیشرفته است.

بسیاری از تولید کنندگان عمده گیاهان دارویی و داروسازی‌های گیاهی در حقیقت متعلق به کمپانی‌های بزرگ داروسازی هستند. اگر به یکی از کارخانه های بزرگ تولید داروهای گیاهی وارد شوید، خواهید دید که بسیاری از تولیدات آن‌ها، منشأ گیاهی دارند.

انتظار طبیعی بر این است که داروهایی که در کارخانجات صنعتی تولید می‌شوند، از نظر کیفیت نسبت به داروهایی که به روش‌های سنتی و توسط فناوری‌های ساده تر تولید می‌شوند بهتر باشند. اما در از سوی دیگر تولیدکنندگان کوچک داروهای گیاهی نیز تلاش می‌کنند تا کیفیت بهتری نسبت به داروهای گیاهی صنعتی تولید کنند.

تولید صنعتی داروهای گیاهی به خریدار این اطمینان را می‌دهد که داروهای گیاهی که بدون نسخه خریداری می‌کند، از سلامت و اثرگذاری مناسبی برخوردار هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.