×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ابراز نگرانی معاون طب سنتی وزارت بهداشت از افزایش بی حساب و کتاب عطاری ها

دکتر محمود خدادوست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: چون اقبال مردم به طب سنتی زیاد شده و بی رویه از داروهای گیاهی استفاده می کنند، باید با اتخاذ تدابیر مناسب با این اقدام غیرتخصصی مقابله شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم از این نکته غافل هستند که استفاده از داروهای گیاهی ، الزاما به معنای ایمن بودن آنها نیست زیرا این مساله اکنون به یکی از نگرانی های سازمان جهانی بهداشت نیز تبدیل شده است.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت، اقبال زیاد مردم را یکی از دلایل افزایش بی حساب و کتاب تعداد عطاری ها در کشور عنوان کرد و گفت: طی هفته های اخیر، نشستی در وزارت صنعت و معدن با اعضای اتحادیه صنف عطاران داشتیم و درباره چالش ها و نگرانی های افزایش فعالیت عطاری ها در کشور، بحث و گفت و گو کردیم.

خدادوست با تاکید بر ضابطه مند کردن فعالیت عطاری ها، افزود: باید مشخص شود چه نوع گیاهان دارویی با چه مشخصات و استانداردهایی باید در عطاری ها توزیع شود.

وی بر ضرورت آموزش تخصصی به عطاران تاکید کرد و گفت: لازم است نیازهای آموزشی این قشر شناسایی شده و دوره های آموزشی لازم در زمینه ارایه خدمات ایمن بخصوص توزیع داروهای گیاهی مناسب به بیماران تشکیل شود که این مساله در دستور کار معاونت طب سنتی وزارت بهداشت قرار گرفته است.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت یادآور شد: در دولت گذشته تصویب شده بود آموزش عطاران و ساماندهی آنان با کمک معاونت طب سنتی وزارت بهداشت و همچنین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی صورت گیرد چرا که این امر، یک کار بین بخشی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.