×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نداشتن صنف ویژه در طب سنتی موجب تحریف طب اسلامی شده است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مهر، مهدی مهرور معاون برنامه ریزی و اشتغال فرماندار کرج  در نشست ویژه رسیدگی به وضعیت صنوف شهرستان کرج که بعد از ظهر سه شنبه در فرمانداری برگزار شد، با انتقاد از گسترش افسار گسیخته عطاری ها، پیگیری و مرتفع ساختن مشکلات پیش روی سایر اتحادیه ها در سطح شهرستان کرج را از برنامه های مهم سال حماسه اقتصادی عنوان کرد.

وی در خصوص فعالیت عطاری ها در کرج اظهار داشت: رشد قارچ گونه و نبود نظارت تخصصی در عطاری ها یکی از چالش های پیش روی در بحث استفاده از گیاهان دارویی در سطح شهر است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی فرماندرای ضمن اشاره به عرضه داروهای ترکیب شیمیایی با عبارات “ترک اعتیاد تضمینی” و “پودرهای چاقی و لاغری” و ورود داروهای چینی در عطاری ها گفت: عدم نظارت و نداشتن صنف ویژه در مبحث طب سنتی و گیاهان دارویی موجب دگردیسی و تحریف طب اسلامی که از علوم سده های گذشته ایران بود، شده است.

مهرور یادآور شد: با بررسی‌های انجام گرفته گرایش مردم به مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی افزایش یافته است بنابراین دانشگاه علوم پزشکی از متولیان امر در مسیر آموزش و اطلاع رسانی شفاف در این زمینه به مردم باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.