×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نگاهی کوتاه بر وضعیت تولید و فرآوری گیاهان دارویی در کره جنوبی

کره جنوبی با ۹۸۴۸۴ کیلومتر مربع وسعت در شرق قاره آسیا واقع شده‌است و جمعیت آن حدود ۴۸ میلیون نفر می باشد. کره جنوبی کشوری نیمه کوهستانی بوده و ارتفاعات آن عمدتاً در نواحی مرکزی و شمال شرقی واقع شده‌اند.  آب و هوای کره جنوبی گرم و مرطوب و پرباران است. جنگل ها در کره جنوبی ۶۵ درصد از کل مساحت کره جنوبی را تشکیل می دهد. با این حال در اوایل قرن بیستم بیش از نیمی از جنگل های این کشور در جنگ کره و ژاپن نابود شده است. بسیاری از گونه های گیاهی بومی به دلیل گسترش سکونتگاه ها، فعالیت های نظامی و مجموعه فعالیت های غیرقانونی نابود و در حال تهدید شدن هستند.

فلور گیاهی کره جنوبی در حدود ۴۵۰۰ گونه گیاهی دارد که ۲۰۰۰ گونه ی آن دارویی بشمار می روند ولی ۳۰۰ گونه ی آن بصورت کاربردی مصرف می شوند. محققان کره جنوبی در تحقیقات علمی بر روی گیاهان دارویی به چهار موضوع زیر توجه فراوانی دارند:
– شناسایی گیاهان دارویی
– استخراج مواد موثره گیاهان دارویی
– ارتقاء استانداردهای کیفی
– بررسی ایمنی و اثربخشی داروهای سنتی گیاهی کره ای بر اساس مفاهیم علم پزشکی جدید

نظام آموزشی طب شرقی در کره در سال ۱۹۶۴ تاسیس شد. طب سنتی در این کشور در میان مردم بسیار محبوب است و تحت پوشش بیمه می باشد.  تعداد داروهای گیاهی ثبت شده در این کشور بر طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۵ به ۴۰۰۰ عدد می رسد.

کرهٔ جنوبی دومین رشد سریع اقتصادی دنیا در ۴ دههٔ اخیر را دارا می‌باشد. این پیشرفت قابل توجه که کرهٔ جنوبی را در کمتر از نیم قرن بدل به کشوری پیشرفته و ثروتمند نمود، اغلب معجزهٔ رودخانهٔ هان نامیده می‌شود و در مجامع بین‌المللی صفت “ببر آسیا” را برای این کشور به ارمغان آورده‌است. صادرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی اهمیت زیادی در توسعه اقتصادی این کشور داشته اند بطوریکه حجم این صادرات از  ۰/۸ میلیون دلار در سال ۱۹۹۹ به ۷٫۴ میلیون دلار در سال ۲۰۰۱ رسیده است.

تیم پژوهشی شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.