×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرکز تولید و فرآوری گیاهان دارویی در کردکوی افتتاح شد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، محمد لشکربلوکی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در کردکوی، از افتتاح مرکز تولید و فرآوری گیاهان دارویی در کردکوی خبر داد و اظهار کرد: رویکرد ما در سال ۱۳۹۵ نگاه ویژه به صنایع تبدیلی بود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ دو قطب حصیربافی و صنعت نساجی و گیاهان دارویی در دستور کار ما قرار گرفت، بیان کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان کردکوی در حوزه گیاهان دارویی این بخش به‎عنوان قطب دوم انتخاب شده است.

*اعطای بیش از ۱٫۵ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در کردکوی

مسؤول بسیج سازندگی کردکوی اضافه کرد: پس از انتخاب گیاهان دارویی به‎عنوان قطب دوم شهرستان از توان حمیدرضا رستمانی که در این حوزه توانمند و تخصص دارند استفاده کردیم که در همین راستا مرکز تولید و فرآوری  گیاهان دارویی در کردکوی ایجاد شد.

لشکربلوکی با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی از مزارع و کارگاه‎های کوچک گیاهان دارویی یکی از اقدامات این مرکز خواهد بود، افزود: بسیج سازندگی شهرستان کردکوی برای افتتاح این مرکز ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات اعطاء کرده است.

وی با بیان اینکه تبدیل مرکز تولید و فرآوری گیاهان دارویی کردکوی به مرکز تحقیقاتی، پشتیبانی و مشاوره‎ای از اهداف ما است، متذکر شد: این مرکز در نظر دارد علاوه‎بر تأمین تمام محصولات دارویی استان گلستان و استان‎های همجوار به‎عنوان یک مرکز تحقیقاتی نیز فعالیت کند، از طرفی از کارگاه‎های و مزارع کوچک که به پرورش گیاهان دارویی مشغول هستند حمایت می‎کند.

مسؤول بسیج سازندگی کردکوی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵، چهار کارگاه صنایع تبدیلی در این راستا در کردکوی ایجاد شده است، یادآور شد: این چهار کارگاه با اعتبار ۱۱۰ میلیون تومان جدای از حوزه نساجی‎سنتی و حصیربافی در کردکوی ایجاد شده است.

لشکربلوکی از اعطای بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در عرصه اقتصاد مقاومتی طی سال ۱۳۹۵ خبر داد و خاطرنشان کرد: اعطای این تسهیلات برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم به همراه داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.