×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نگاهی کوتاه بر وضعیت تولید و فرآوری گیاهان دارویی در کشور ژاپن

ژاپن در شمال غربی اقیانوس آرام واقع شده و کشوری است کاملاً محصور شده در آب که از طریق مرز آبی با کشورهای چین، کره جنوبی، کره شمالی و روسیه همسایه‌ است. ژاپن کشوری جنگلی است که مناطق جنگلی آن حدود ۶۶ درصد از کل مساحت آن را پوشانده است. از ویژگی های متمایز جغرافیایی و آب و هوایی ژاپن می توان به طیف وسیع درجه حرارت و بارندگی قابل توجه این کشور اشاره کرد که این امر موجب گوناگونی و تنوع بسیاری از گونه های گیاهی در این کشور شده است. با این حال بسیاری از گونه های گیاهی به دلیل بهره برداری های ناپایدار در معرض خطر قرار گرفته اند. گزارش شده است که در ژاپن ۳۵۰۰ گونه گیاهی وجود دارد.

این کشور در مجموع به واردات گیاهان دارویی خشک شده، اسانس ها، عصاره ها و …  وابسته می باشد و بدلیل کمبود زمین های حاصلخیز قابل کشت، تولید بسیار محدودی دارد. گیاهان دارویی خام از کشورهای بلغارستان، مصر، مراکش، پاکستان، لهستان و ترکیه به ژاپن وارد می شوند.

در ژاپن، قوانین ملی داروهای گیاهی وجود دارند و این مقررات لازم الاجرا هستند. در ژاپن یک سیستم ثبت برای داروهای گیاهی وجود دارد که تاکنون حداقل ۱۴۶۹ داروی گیاهی از طریق آن مورد تایید قرارگرفته اند.

بسیاری از دانشگاه های ژاپن و موسسات درمانی و پزشکی این کشور به طور گسترده ای در حال تحقیق بر روی فرمولاسیون داروهای گیاهی، جداسازی ترکیبات جدید و خواص دارویی آنها هستند. همچنین مطالعات زیادی در مورد سمیت این داروها انجام شده است.

تیم پژوهشی شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.