×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آشنایی با خواص درمانی گل مغربی Oenothera biennis

گل مغربی Oenothera biennis

گل مغربی Oenothera biennis

اسم علمی: Oenothera biennis

اسم انگلیسی: Evening primrose

از سال ۱۹۶۰ در انگلستان تحقیق بر روی این گل مغربی آغاز شده است. این گیاه دارای روغن های چرب امگا-۶ است که می تواند در طیف وسیعی از بیماریهای التهابی مثل مشکلات قاعدگی، آرتریت روماتوئید و اگزما مفید واقع شود. تصور می شود که این گیاه از دو راه مجزا برای از بین بردن التهاب عمل می کند.

 کاربردهای درمانی

قسمت مورد استفاده: دانه، روغن دانه

اثرات مهم: ضد التهاب، آنتی اکسیدان، نرم کننده

 مشکلات پوستی: روغن گل مغربی از روغن گل گاوزبان غلظت کمتری داشته ولی همان اثرات درمانی را دارد و به عنوان یک مکمل خوب برای درمان اگزما و درماتیت به حساب می آید. این روغن برای نوزادان نیز بدون خطر بوده و قابل استفاده می باشد. برای دریافت نتایج بهتر، بایستی روغن را به صورت داخلی برای چند ماه مصرف کرده و به صورت موضعی بر روی نقاط آسیب دیده پوست مالید.

 اختلالات قاعدگی: مطالعات نشان می دهد که روغن گل مغربی می تواند به تسکین سندروم قبل از قاعدگی (PMS) به ویژه در مواردی که مشکل اصلی درد سینه و قاعدگی است کمک کند. در این موارد، بهتر است که روغن گل مغربی را با داروهای ویتامین ب-کمپلکس (B-Complex) ترکیب کرد.

 التهاب و روغن گل مغربی: روغن گل مغربی می تواند در بیماریهای التهابی مزمن مانند آرتریت روماتوئید باعث کاهش التهاب در مفاصل عضلات شود. این روغن همچنین می تواند در سندروم شوگرن به کاهش درد و ناراحتی ناشی از خشکی چشم و پوست کمک کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.