×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جزئیات چهارمین دوره «جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی»

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، محمدحسن عصاره، دبیر ستاد  توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی عاونت علمی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره «جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی» بیان کرد: در این دوره از جشنواره در نظر داریم چهار بخش از «جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی» پررنگ‌تر از پیش باشد. نخستین حوزه قابل‌ توجه در چهارمین دوره این نمایشگاه، بخش «دانش‌آموزی» است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی توضیح داد: در سال ۹۶ آموزش‌وپرورش یک قطب دانش‌آموزی که مرکز آن در استان مرکزی است، تشکیل داده است. این مرکز فعالیت‌های قابل‌توجهی صورت داده است.

وی ادامه داد: امیدواریم بین هزار تا دوهزار طرح دانش‌آموزی را از پژوهش‌سراهای مختلف دریافت کرده و از میان آنها حدود ۲۰۰ طرح انتخاب کنیم تا به این طریق جشنواره‌ای دانش‌آموزی داشته باشیم.

به گفته عصاره بعد از اقداماتی زیرساختی در این حوزه در کشور، وقت آن رسیده رقابت‌های دانش‌آموزی در این حوزه، از نظر فرهنگ‌سازی، ترویج مفاهیم، کشفیات این حوزه، اقدامات علمی در زمینه گیاهان دارویی و غیره را در موضوعات در دروس دانش آموزی به خصوص در درس‌های زیست‌شناسی و شیمی و غیره دانش‌آموزان فعال کنیم.

وی دومین بخش چهارمین دوره «جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی» را بخش «فن بازار» عنوان کرد و گفت: پارک فناوری پردیس، مدتی است که به صورت حرفه‌ای فن بازارهای تخصصی را برگزار می‌کند. در این فن‌بازارها کارگزاران فنی، مالی و تجاری حضور دارند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی‌ها فن بازار ملی ایران که در پارک فناوری پردیس مستقر است، این بخش را بر عهده گرفته و شاهد قراردادهای ویژه‌ای در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی باشیم.

وی بخش مهم «جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی» را «نمایشگاه» عنوان کرد که در چهارمین دوره از این رویداد با رویکردهای تازه برپا خواهد شد.

عصاره، چهارمین بخش قابل توجه در چهارمین دوره از این جشنواره را «سلامت‌کده» دانست و گفت: این بخش به منظور فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با این فرهنگ و متد و همچنین آشنایی با مالکیت طب ایرانی برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم تمامی بزرگان طب ایرانی کشورمان حداقل در یک نوبت در این سلامت‌کده حضور پیدا کنند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی خاطرنشان کرد: در نظر داریم چهارمین دوره «جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی» را مانند سه دوره گذشته که از نظر علمی، فرهنگی، آشنایی، تشویق سرمایه‌گذاری و غیره بسیارتأثیر گذار بوده است، برگزار کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.