×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اختصاص ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی شیبدار کشور به کشت ۱۶ گونه گیاه دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، محمدعلی طهماسبی در نشست کار گروه تخصصی گیاهان دارویی که با حضور تعدادی از نمایندگان فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت و درمان در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد : توسعه کشت گیاهان دارویی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و در ردیف طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه گرایش جهانی به سمت کشت و استفاده از گیاهان دارویی است، افزود: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم از طرح توسعه گیاهان دارویی که با توان بخشی خصوصی به اجرا درخواهد آمد حمایت های لازم را بکنند.

هاشمی رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس نیز در این نشست ، امنیت و سلامت غذا را یک موضوع اساسی خواند و گفت : پیگیری سلامت غذا از مزرعه تا سفره در دستور کار فراکسیون غذا و دارو قرار دارد.

وی افزود : با توسعه گیاهان دارویی می توان گام های موثری در ارتقا سلامت غذا در کشور برداشت.

رضازاده رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه قرار شده تا سال ۱۴۰۴ هم ۲۰ درصد از داروهای تجویزی کشور با منشاء گیاهی باشد ، گفت ‏: یکی از ضرورت های استفاده صحیح از گیاهان دارویی استاندار، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب آن است.

همچنین یوسفی آذر مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با ارائه گزارشی از طرح ملی گیاهان دارویی گفت: گیاهان دارویی در دنیا در حال تبدیل شدن به صنعت بزرگی است.

وی افزود : برنامه کشت جامع گیاهان دارویی که امیدوارم با حمایت مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد ، قابلیت سالانه ایجاد ۹۰ هزار شغل را دارد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی،محصول زعفران و گل محمدی ایران را در جهان از نظر تولید و کشت ممتاز دانست و گفت : لازم است درباره این دو محصول برندسازی جهانی صورت گیرد ، زیرا ارزآوری بالایی برای کشور دربرخواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.