×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بعد از بحران آب، کشت گیاهان دارویی در الویت است

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایرنا، کیانفر وریج کاظمی در حاشیه کارگاه آموزشی تکثیر، تولید و آماده سازی گیاهان دارویی در کرج افزود: امور مربوط به تولید (کاشت، داشت، برداشت) گیاهان دارویی، بسته بندی و پردازش، بازاریابی وبازرگانی، فرآوری و پالایش، کیفیت محصولات تولیدی و حفظ کیفیت بعد از خشک کردن محصول از جمله مواردی است که در این کارگاه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی، شناسایی بازار های مصرف و نوع مصرف، کشت گیاهان دارویی که توجیه اقتصادی بیشتری دارند ، شناسایی مناطق مناسب برای کشت گیاهان دارویی، استفاده از مناسب ترین روش ها در جهت تکثیر، تولید و آماده سازی گیاهان دارویی، شناسایی متقاضیان خرید گیاهان داروئی کشت شده و استفاده از روش های نوین در کشت گیاهان دارویی را از دیگر موارد مطرح شده در این کارگاه آموزشی برشمرد.

وی گفت: گیاهان دارویی در وزارت جهاد کشاورزی جز اولویت های اساسی و بنیادی طرح های ملی است و وزارتخانه در برنامه ریزی های خود، کشت گیاهان داروئی را با توجه به بحران آب به عنوان دومین اولویت تعیین کرده است.

وی بیان داشت : در سال جاری طرح های مختلفی در این خصوص در سطح استان انجام گرفته است واستان ما قابلیت بهره وری در زمینه گیاهان داروئی را بالقوه داراست که امیدواریم که بالفعل تبدیل شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: کشت گیاهان دارویی در جهان از اهمیت بالایی برخوردار است و ۸۰ درصد مردم کشور های در حال توسعه و کم درآمد بحث درمانی شان را از طریق گیاهان دارویی انجام می دهند ولی متاسفانه ما در کشورمان سهم قابل توجهی از درمان را از گیاهان داروئی نداریم.

وریج کاظمی افزود: تولیدات ما در زمینه گیاهان دارویی باید براساس استاندارد ها و نیازهای بین المللی باشد و ما باید تولید خودمان را با صنایع تبدیلی که در کشور نیاز است منطبق سازیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.